Možnosti zpřístupňování výtvarného umění dětem předškolního věku v mateřských školách
Possibilities of making Fine Arts Accessible to the Children of Pre-school and Junior School Age at Nursery Schools
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/9583Identifiers
Study Information System: 52385
Collections
- Kvalifikační práce [19346]
Author
Advisor
Referee
Hazuková, Helena
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Pedagogy of Pre-School Age
Department
Information is unavailable
Date of defense
21. 5. 2007
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Práce sleduje trendy zpřístupňování výtvarného umění dětem předškolního a mladšího školního věku ve školských dokumentech a osnovách. Jsou zde publikovány výsledky průzkumu preferencí ilustrátorů dětských knih a časopisů. Práce monitoruje připravenost uměleckých galerií a muzeí přijmout a zaujmout dětského návštěvníka. Je zde proveden rozbor možností dalšího využití a rozvíjení vybraných animačních programů NG pořádaných ve Veletržním paláci. Na základě provedených zjištění jsou navrhnuty další aktivizující činnosti. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
The aim of this work is to follow the trends of making fine arts accessible to the children of the pre- school and junior school age at the school documents and curricula. The results of the preference survey of the illustrators of the children's books and magazines are issued at this study. This study is monitoring readiness of the art galleries and muzeums to accept and to attract child's visitors. The study also contains an analysis of the possibilities of the further utilization and development of the selected animation programmes of the National Gallery organized at the Veletržní Palace. Further stimulating activities are suggested on the basis of the accomplished findings. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)