Zobrazit minimální záznam

Jazyk a stárnutí - Kognitivní a edukační aspekty u starší populace se zvláštním důrazem na kognitivní trénink v cizím jazyce u lidí s demencí
dc.contributor.advisorPípalová, Renata
dc.creatorVeltruská Šmídová, Kateřina
dc.date.accessioned2020-11-26T19:06:17Z
dc.date.available2020-11-26T19:06:17Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/94975
dc.description.abstractThe thesis explores cognitive as well as educational aspects in elderly people. The main emphasis is put on investigating the influence of cognitive training carried out in a foreign language on the elderly suffering from dementia. Having described the basic anatomy of the nervous system, neurolinguistic theories as well as ageing and having dealt with cognitive aspects in relation to language learning, the thesis aims at performing an experiment that should help dementia clients to broaden their vocabulary in a foreign language. This is to be achieved through individual therapy- like units using worksheets created specifically for these purposes. The results indicate that cognitive training in a foreign language is beneficial to dementia clients and could be used more extensively. The worksheets were redesigned in order to facilitate their further use by specialised teachers or lectures working with mentally healthy seniors. Key words ageing, dementia, language, cognitive training, neurolinguistics, geragogyen_US
dc.description.abstractTato práce se zabývá kognitivními a edukačními aspekty u starší populace. Hlavní důraz je položen na zkoumání vlivu kognitivního tréninku v cizím jazyce u starších lidí trpících demencí. Po popsání základní anatomie nervového systému, neurolingvistických teorií a také stárnutí a kognitivních aspektů v souvislosti s učením se jazykům se práce zabývá uskutečněním experimentu, který by mohl pomoci klientům s demencí rozšířit jejich slovní zásobu v cizím jazyce. Toho má být dosaženo prostřednictvím individuálních terapeutických sezení s použitím pracovních listů vytvořených přímo pro tyto účely. Výsledky naznačují, že kognitivní trénink je u klientů s demencí prospěšný a mohl by být praktikován ve větší míře. Pracovní listy byly předělány za účelem usnadnění jejich dalšího použití učiteli a lektory pracujícími se zdravými seniory. Klíčová slova stárnutí, demence, jazyk, kognitivní trénink, neurolingvistika, geragogikacs_CZ
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectageingen_US
dc.subjectdementiaen_US
dc.subjectlanguageen_US
dc.subjectcognitive trainingen_US
dc.subjectneurolinguisticsen_US
dc.subjectgeragogyen_US
dc.subjectstárnutícs_CZ
dc.subjectdemencecs_CZ
dc.subjectjazykcs_CZ
dc.subjectkognitivní tréninkcs_CZ
dc.subjectneurolingvistikacs_CZ
dc.subjectgeragogikacs_CZ
dc.titleLanguage and Ageing - Cognitive and Educational Aspects in the Elderly with Special Focus on Cognitive Training in a Foreign Language in People with Dementiaen_US
dc.typerigorózní prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-02-06
dc.description.departmentKatedra anglického jazyka a literaturycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId191242
dc.title.translatedJazyk a stárnutí - Kognitivní a edukační aspekty u starší populace se zvláštním důrazem na kognitivní trénink v cizím jazyce u lidí s demencícs_CZ
dc.contributor.refereeLancová, Klára
dc.identifier.aleph002174203
thesis.degree.namePhDr.
thesis.degree.levelrigorózní řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - anglický jazykcs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - English Languageen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typerigorózní prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra anglického jazyka a literaturycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - anglický jazykcs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - English Languageen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csTato práce se zabývá kognitivními a edukačními aspekty u starší populace. Hlavní důraz je položen na zkoumání vlivu kognitivního tréninku v cizím jazyce u starších lidí trpících demencí. Po popsání základní anatomie nervového systému, neurolingvistických teorií a také stárnutí a kognitivních aspektů v souvislosti s učením se jazykům se práce zabývá uskutečněním experimentu, který by mohl pomoci klientům s demencí rozšířit jejich slovní zásobu v cizím jazyce. Toho má být dosaženo prostřednictvím individuálních terapeutických sezení s použitím pracovních listů vytvořených přímo pro tyto účely. Výsledky naznačují, že kognitivní trénink je u klientů s demencí prospěšný a mohl by být praktikován ve větší míře. Pracovní listy byly předělány za účelem usnadnění jejich dalšího použití učiteli a lektory pracujícími se zdravými seniory. Klíčová slova stárnutí, demence, jazyk, kognitivní trénink, neurolingvistika, geragogikacs_CZ
uk.abstract.enThe thesis explores cognitive as well as educational aspects in elderly people. The main emphasis is put on investigating the influence of cognitive training carried out in a foreign language on the elderly suffering from dementia. Having described the basic anatomy of the nervous system, neurolinguistic theories as well as ageing and having dealt with cognitive aspects in relation to language learning, the thesis aims at performing an experiment that should help dementia clients to broaden their vocabulary in a foreign language. This is to be achieved through individual therapy- like units using worksheets created specifically for these purposes. The results indicate that cognitive training in a foreign language is beneficial to dementia clients and could be used more extensively. The worksheets were redesigned in order to facilitate their further use by specialised teachers or lectures working with mentally healthy seniors. Key words ageing, dementia, language, cognitive training, neurolinguistics, geragogyen_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra anglického jazyka a literaturycs_CZ
thesis.grade.codeP
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990021742030106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV