Aplikace programu aktivit v přírodě ve školních družinách na Sedlčansku
Use of outdoor activities in extracuricular education in Sedlčany region
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/94527Identifikátory
SIS: 180691
Katalog UK: 990021709770106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [9395]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Turčová, Ivana
Fakulta / součást
Fakulta tělesné výchovy a sportu
Obor
Tělesná výchova a sport
Katedra / ústav / klinika
Sporty v přírodě
Datum obhajoby
15. 1. 2018
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Mladší školní věk, hry v přírodě, výchova prožitkem, pohybové hry, uvádění herKlíčová slova (anglicky)
primary school children, games in nature, experiental education, leading of gamesNázev: Aplikace programu aktivit v přírodě ve školních družinách na Sedlčansku Cíle: Cílem práce je aplikovat program her v přírodě a ověřit jeho odezvu v prostředí školních družin. Metody: Výzkumný soubor tvořilo 121 dětí a 13 vychovatelek, které se zúčastnily navrženého programu her v přírodě. Program byl aplikován v devíti školních družinách Sedlčanska. Atraktivita a využitelnost programu byla zjišťována pomocí námi vytvořených dotazníků, které byly zadávány po skončení programu zvlášť dětem a zvlášť vychovatelkám. Data získaná z dotazníků byla dále zpracována pomocí kontingenčních tabulek a četností. Výsledky byly prezentovány pomocí grafů. Výsledky: Byl vytvořen pohybový program pro školní družinu v délce 1,5 hodiny ve verzích pro přírodní prostředí a pro prostředí tělocvičny. Všechny hry uvedené v přírodním prostředí obdržely na škále odpovídající školní klasifikaci průměrné hodnocení 1,38 oproti hodnocení 1,23 v prostředí tělocvičny. Průměr hodnocení obtížnosti všech her je dle vychovatelek 1,78, což se blíží stupni 2 - přiměřená obtížnost. 33,03 % žáků zvolilo nejlepší hru obsahující lanovou překážku. Závěr: Neprokázala se vyšší atraktivita programu v přírodě oproti programu v tělocvičně. Byla prokázána závislost obliby jednotlivých částí programu na věku účastníků, nejvyšší obliby dosáhly...
Title: Application of Outdoor Activities Program in After-school Childcare Programs in the Region of Sedlcansko Goals: The goal of this thesis is to apply a program of games in nature and verify its popularity in the afterschool programs environment. Methods: The research sample consisted of 121 children and 13 teachers, who participated in the designed program. The program was applied in nine afterschool programs of the Sedlcansko region. We designed questionnaires that were used to determine attractivity and usability of the program. The questionnaires were filled in by the children and the teachers separately. The data obtained from the questionnaires was processed using contingency tables and frequencies. The results were displayed using graphs. Results: We created two versions of a 1.5 hour-long program: for natural and gym environments. Games introduced in the natural environment received an average rating of 1.38 compared to the rating of 1.23 for the gym environment measured on a scale 1 -5, with one being the. The average difficulty rating of all games given by the teachers is 1.78, which is close to level 2 -moerate difficulty. 33.03 % students chose as a best game a game that included the ropes course. Conclusion: A higher attractivity of the program in nature compared to the gym was not...
