Pohybová negramotnost žáků základní školy
Motion illiteracy of elementary school pupils
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/94483Identifikátory
SIS: 177139
Kolekce
- Kvalifikační práce [9395]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Jansa, Petr
Fakulta / součást
Fakulta tělesné výchovy a sportu
Obor
Tělesná výchova a sport se zaměřením na vzdělávání - Geografie se zaměřením na vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Pedagogika, psychologie a didaktika
Datum obhajoby
15. 1. 2018
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
Škola, obratnost, pohybová aktivita, zdatnost, motorika, negramotnostKlíčová slova (anglicky)
School, skilfullness, motion activity, fitness, motoric, illiteracyNázev: Pohybová negramotnost žáků základní školy Cíle: Hlavním cílem této práce je zjištění úrovně pohybové negramotnosti u žáků 8. a 9. tříd na základních školách. Toho bude dosaženo pomocí zjištění úrovně pohybové kompetence a postojů respondentů k pohybovým aktivitám, tělesné výchově a aktivnímu životnímu stylu. Budou stanoveny také faktory, které více či méně ovlivňují míru pohybové kompetence. Metody: Pro sběr dat byl v souladu s relevantními zdroji vytvořen dotazník zachycující problematiku obsahu pohybové gramotnosti. Dále byla sestavena testová baterie deseti elementárních cvičení. Výsledky: Respondenti dosáhli celkově lepších výsledků, než se předpokládalo. Chlapci byli pohybově gramotnější ve srovnání s dívkami. Respondenti měli vesměs pozitivní postoje k pohybovým aktivitám i tělesné výchově, vyskytly se však signifikantní rozdíly mezi postoji chlapců a děvčat. Klíčová slova: škola, obratnost, pohybová aktivita, zdatnost, motorika, negramotnost
Title: Motion illiteracy of elementary school pupils Objectives: The main goal of the thesis is to examine the level of motion illiteracy of elementary school pupils from 8th and 9th classes. That will be reached per examining the level of motion competence and attitudes to motion activities, physical education and active lifestyle. There will be also specified factors, which have smaller or bigger influence on the level of motion competence. Methods: For obtaining data, the questionnaire containing the topic of motion literacy was made according to relevant sources. There was made also the test battery containing ten basic exercices. Results: Tested pupils reached better results than was expected. Boys were motionally literate more than girls. Pupils had mostly positive attitudes to motion activities and physical education, but there were some significant differences between attitudes of boys and girls. Keywords: school, skillfullness, motion activity, fitness, motoric, illiteracy
