Kooperativní učení v primární škole
Cooperative Accounting in a Primary School
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/93129Identifiers
Study Information System: 21757
Collections
- Kvalifikační práce [19345]
Author
Advisor
Referee
Kargerová, Jana
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Teacher Training for Primary Schools
Department
Information is unavailable
Date of defense
15. 1. 2007
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Diplomová práce se zabývá oblastí spolupráce v souvislosti s probíhající transformací současné školy. Popisuje vztahy, které ovlivňují klima třídy, hlavně vztah učitele a žáků, může mít podstatný vliv na působení dítěte ve škole. Přibližuje kooperaci a kooperativní vyučování, možnosti a úskalí zavádění kooperace do vyučování. Aby spolupráce byla efektivní a byla přínosem pro žáky i učitele, musí pro ni učitel vytvořit vhodné podmínky. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
The theses is focused on cooperative education in connection with the current transformation process of the Czech educational system. I describe the relations which influence the atmosphere of the classroom. 1 also concentrate on the main features of cooperative education, possibilities and pitfalls of introducing cooperation in to the educational process. Practical part is created by active research which describes and analyses steps and subjects of introducing cooperative education in art, musical and physical training lessons at the primary school. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)