Zobrazit minimální záznam

Children's understanding of social mobility at primary and secondary school
dc.contributor.advisorDvořáková, Michaela
dc.creatorBenešová, Aneta
dc.date.accessioned2017-11-08T10:59:58Z
dc.date.available2017-11-08T10:59:58Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/92714
dc.description.abstractThe present thesis deals with primary and secondary school pupilsʾunderstanding of vertical social mobility. The aim of the thesis is to analyze and compare how pupils understand the individual social factors introduced in the theoretical part oft he thesis. The first part ofthe thesis defines the theoretical concepts underlying vertical social mobility and related areas, constructivism and childrenʾs interpretations of the world. It also presents an overview of current research. The practical part consists in a qualitative analysis. The data forthe analysis are collected through individual in-depth interview with primary and secondary school pupils. The results of the analysis are then compared with previous studies, and linked to the curriculum for civic education and social sciences. KEYWORDS social mobility, constructivism, qualitativeresearch, pupil understanding, in-depth interviewen_US
dc.description.abstractPředložená diplomová práce se zaměřuje na diagnostiku porozumění vertikální sociální mobilitě u žáků základní a střední školy. Cílem práce je analyzovat a srovnat žákovská porozuměním jednotlivým sociálním fenoménům představeným v teoretické části práce. První část vymezuje základní teoretická východiska práce týkající se problematiky vertikální sociální mobility a jím příbuzným tématům, konstruktivismu a dětských interpretací světa. V teoretické části jsou také prezentovány dosavadní výsledky převážně zahraničních výzkumů týkající se této oblasti. Praktickou část tvoří výzkumná sonda, která prostřednictvím hloubkových individuálních rozhovorů se žáky základní a střední školy, sbírá potřebná data pro následnou kvalitativní analýzu. Výsledky výzkumné sondy byly následně porovnány s již realizovanými výzkumy a propojeny s občanským a společenskovědním základem učiva. KLÍČOVÁ SLOVA sociální mobilita, konstruktivismus, kvalitativní výzkum, žákovská porozumění, hloubkový rozhovorcs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectsociální mobilitacs_CZ
dc.subjectkonstruktivismuscs_CZ
dc.subjectkvalitativní výzkumcs_CZ
dc.subjectžákovská porozuměnícs_CZ
dc.subjecthloubkový rozhovorcs_CZ
dc.subjectsocial mobilityen_US
dc.subjectconstructivismen_US
dc.subjectqualitativeresearchen_US
dc.subjectpupil understandingen_US
dc.subjectin-depth interviewen_US
dc.titlePorozumění vertikální sociální mobilitě u žáků ZŠ a SŠcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2017
dcterms.dateAccepted2017-09-11
dc.description.departmentKatedra občanské výchovy a filosofiecs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId178530
dc.title.translatedChildren's understanding of social mobility at primary and secondary schoolen_US
dc.contributor.refereeTichá, Milena
dc.identifier.aleph002158558
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools German language - Foundations of Humanitiesen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy německý jazyk - základy společenských vědcs_CZ
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra občanské výchovy a filosofiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy německý jazyk - základy společenských vědcs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools German language - Foundations of Humanitiesen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPředložená diplomová práce se zaměřuje na diagnostiku porozumění vertikální sociální mobilitě u žáků základní a střední školy. Cílem práce je analyzovat a srovnat žákovská porozuměním jednotlivým sociálním fenoménům představeným v teoretické části práce. První část vymezuje základní teoretická východiska práce týkající se problematiky vertikální sociální mobility a jím příbuzným tématům, konstruktivismu a dětských interpretací světa. V teoretické části jsou také prezentovány dosavadní výsledky převážně zahraničních výzkumů týkající se této oblasti. Praktickou část tvoří výzkumná sonda, která prostřednictvím hloubkových individuálních rozhovorů se žáky základní a střední školy, sbírá potřebná data pro následnou kvalitativní analýzu. Výsledky výzkumné sondy byly následně porovnány s již realizovanými výzkumy a propojeny s občanským a společenskovědním základem učiva. KLÍČOVÁ SLOVA sociální mobilita, konstruktivismus, kvalitativní výzkum, žákovská porozumění, hloubkový rozhovorcs_CZ
uk.abstract.enThe present thesis deals with primary and secondary school pupilsʾunderstanding of vertical social mobility. The aim of the thesis is to analyze and compare how pupils understand the individual social factors introduced in the theoretical part oft he thesis. The first part ofthe thesis defines the theoretical concepts underlying vertical social mobility and related areas, constructivism and childrenʾs interpretations of the world. It also presents an overview of current research. The practical part consists in a qualitative analysis. The data forthe analysis are collected through individual in-depth interview with primary and secondary school pupils. The results of the analysis are then compared with previous studies, and linked to the curriculum for civic education and social sciences. KEYWORDS social mobility, constructivism, qualitativeresearch, pupil understanding, in-depth interviewen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra občanské výchovy a filosofiecs_CZ
dc.identifier.lisID990021585580106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV