Zobrazit minimální záznam

Comparison of Working With the Same Topic of Structured Drama With in the Drama Lessons at the First and Second Grade of Primary School
dc.contributor.advisorSvobodová, Radmila
dc.creatorMartincová, Petra
dc.date.accessioned2017-10-25T09:06:21Z
dc.date.available2017-10-25T09:06:21Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/92632
dc.description.abstractMy dissertation concentrates on a topic of "Comparison of Working With the Same Topic of Structured Drama Within the Drama Lessons at the First and Second Grade of Primary School". It is divided into a theoretical part and a practical part. The goal of the theoretical part is to characterize and explain the basic concepts from a discipline of teaching drama, from psychology of pupils at the primary school and from a general primary education programme. In the practical part of my dissertation I give a detailed description of a process of teaching structured drama at the first and the second grade of primary school for a period of half-year term. This specific approach towards tuition was presented to the pupils of both age groups for the first time. I trained teaching drama at the primary school in Lysolaje for 6 months. Within this period I collected answers to my research questions which I evaluated in the conclusion of my dissertation.en_US
dc.description.abstractMá diplomová práce na téma Srovnání práce s totožnými tématy strukturovaného dramatu v hodinách dramatické výchovy na 1. a 2. stupni ZŠ se skládá ze dvou částí - teoretické a praktické. Cílem teoretické části je charakterizovat a vysvětlit základní pojmy z oblasti dramatické výchovy, psychologie žáků na základní škole a rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. V praktické části se věnuji podrobnému záznamu výuky dramatické výchovy formou strukturovaného dramatu na prvním a druhém stupni základní školy po dobu jednoho pololetí, kdy se žáci obou věkových skupin poprvé setkali s tímto typem přístupu výuce. V závěru mé práce jsou vyhodnoceny mnou stanovené výzkumné otázky, na které jsem získávala odpovědi během půlroční realizace praktické části na ZŠ Lysolaje.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleSrovnání práce s totožnými tématy strukturovaného dramatu v hodinách dramatické výchovy na 1. a 2. st. ZŠcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2008
dcterms.dateAccepted2008-05-15
dc.description.departmentKatedra primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId58400
dc.title.translatedComparison of Working With the Same Topic of Structured Drama With in the Drama Lessons at the First and Second Grade of Primary Schoolen_US
dc.contributor.refereeHanyš Holemá, Irena
dc.identifier.aleph000980347
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra primární pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csMá diplomová práce na téma Srovnání práce s totožnými tématy strukturovaného dramatu v hodinách dramatické výchovy na 1. a 2. stupni ZŠ se skládá ze dvou částí - teoretické a praktické. Cílem teoretické části je charakterizovat a vysvětlit základní pojmy z oblasti dramatické výchovy, psychologie žáků na základní škole a rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. V praktické části se věnuji podrobnému záznamu výuky dramatické výchovy formou strukturovaného dramatu na prvním a druhém stupni základní školy po dobu jednoho pololetí, kdy se žáci obou věkových skupin poprvé setkali s tímto typem přístupu výuce. V závěru mé práce jsou vyhodnoceny mnou stanovené výzkumné otázky, na které jsem získávala odpovědi během půlroční realizace praktické části na ZŠ Lysolaje.cs_CZ
uk.abstract.enMy dissertation concentrates on a topic of "Comparison of Working With the Same Topic of Structured Drama Within the Drama Lessons at the First and Second Grade of Primary School". It is divided into a theoretical part and a practical part. The goal of the theoretical part is to characterize and explain the basic concepts from a discipline of teaching drama, from psychology of pupils at the primary school and from a general primary education programme. In the practical part of my dissertation I give a detailed description of a process of teaching structured drama at the first and the second grade of primary school for a period of half-year term. This specific approach towards tuition was presented to the pupils of both age groups for the first time. I trained teaching drama at the primary school in Lysolaje for 6 months. Within this period I collected answers to my research questions which I evaluated in the conclusion of my dissertation.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra primární pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990009803470106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV