Srovnání práce s totožnými tématy strukturovaného dramatu v hodinách dramatické výchovy na 1. a 2. st. ZŠ
Comparison of Working With the Same Topic of Structured Drama With in the Drama Lessons at the First and Second Grade of Primary School
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/92632Identifiers
Study Information System: 58400
Collections
- Kvalifikační práce [19345]
Author
Advisor
Referee
Hanyš Holemá, Irena
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Teacher Training for Primary Schools
Department
Information is unavailable
Date of defense
15. 5. 2008
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Má diplomová práce na téma Srovnání práce s totožnými tématy strukturovaného dramatu v hodinách dramatické výchovy na 1. a 2. stupni ZŠ se skládá ze dvou částí - teoretické a praktické. Cílem teoretické části je charakterizovat a vysvětlit základní pojmy z oblasti dramatické výchovy, psychologie žáků na základní škole a rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. V praktické části se věnuji podrobnému záznamu výuky dramatické výchovy formou strukturovaného dramatu na prvním a druhém stupni základní školy po dobu jednoho pololetí, kdy se žáci obou věkových skupin poprvé setkali s tímto typem přístupu výuce. V závěru mé práce jsou vyhodnoceny mnou stanovené výzkumné otázky, na které jsem získávala odpovědi během půlroční realizace praktické části na ZŠ Lysolaje.
My dissertation concentrates on a topic of "Comparison of Working With the Same Topic of Structured Drama Within the Drama Lessons at the First and Second Grade of Primary School". It is divided into a theoretical part and a practical part. The goal of the theoretical part is to characterize and explain the basic concepts from a discipline of teaching drama, from psychology of pupils at the primary school and from a general primary education programme. In the practical part of my dissertation I give a detailed description of a process of teaching structured drama at the first and the second grade of primary school for a period of half-year term. This specific approach towards tuition was presented to the pupils of both age groups for the first time. I trained teaching drama at the primary school in Lysolaje for 6 months. Within this period I collected answers to my research questions which I evaluated in the conclusion of my dissertation.