Compounding in Four Registers of Contemporary English
Tvoření složenin ve čtyřech vrstvách současné angličtiny
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/9253Identifikátory
SIS: 22225
Kolekce
- Kvalifikační práce [18629]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Matuchová, Klára
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - hudební výchova
Katedra / ústav / klinika
Katedra anglického jazyka a literatury
Datum obhajoby
25. 5. 2007
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Angličtina
Známka
Výborně
Tato studie se zabývá výskytem složenin ve čtyřech registrech současné britské angličtiny: ve stylu novin, beletrie, rozhlasového vysiláni a konverzace. Zkoumaný korpus se skládá ze 64000 slov a obsahuje tematicky srovnatelné ukázky zmíněných registrů. Analýza zkoumá výskyt a rozloženi typů a podtypů kompozit ve čtyřech subkorpusech. Klasifikace je založena primárně na formě a rozděluje složeniny podle příslušnosti ke slovnímu druhu, podle jejich psané formy a na základě syntaktických vztahů mezi jejich konstituenty. Výsledky klasifikace jsou podepřeny kvantifikaci a interpretaci získaných dat.
This study investigates the distribution of compounds in four registers of contemporary British English: newspaper reporting, fiction, radio broadcasting, and face-to-face conversation. The studied corpus totals 64000 words and comprises thematically comparable samples of the registers in question. The analysis focuses on the incidence and distribution of compound types and subtypes in the four sub-corpora. The classification is primarily form-based and concerns such criteria as word class, spelling form and the syntactic relation between the compounds'elements. The results of the classification are substantiated with quantification and interpretation of the data. The research reveals great differences in both density and diversity of cases in individual registers. Specifically, we notice contrastive tendencies in the two written and two spoken registers.