Mechanismy poranění v oblastech extrémního zátížení
Injury mechanisms of the extreme load
dissertation thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/92401Identifiers
Study Information System: 166514
Collections
- Kvalifikační práce [8841]
Author
Advisor
Referee
Palčák, František
Kadleček, Boleslav
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
-
Department
Information is unavailable
Date of defense
19. 9. 2017
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Pass
SOUHRN: Předložená disertační práce je zaměřena do oblasti biomechaniky extrémních zátěží. Experimenty v této oblasti jsou velmi obtížně realizovatelné, obvykle se vychází z extrapolací provedených měření. Projekt vychází z předpokladu, že dopravní nehody vytvářejí zátěže odpovídající definici extrémních zátěží. Jejich matematické simulace pak umožní zátěže mapovat a vyhodnocovat. Práce se zabývá třemi oblastmi: nehodami chodců, bočním nárazem se zatížením dítěte a úvahou o whiplash poranění. Předkládá detailní analýzu vybraných dějů včetně citlivostní analýzy a parametrů impaktorů. Problém: Je řešena otázka popisu a analýzy extrémních zátěží, např. zátěží při dopravních nehodách. Jejich analýza je provedena počítačovou simulací. Hypotéza: Analýza dopravních nehod metodou počítačové simulace je odpovídajícím nástrojem ke zjišťování tolerance lidského těla na extrémní zátěž. Cíl: Využít dostupná data vybraných dopravních nehod a jejich následnou simulaci k určení extrémních zátěží osob zatížených během nehodového děje. Metoda: Zvolenou metodou je počítačová simulace. V části analýzy kolize s chodcem je zvolen přístup metody dynamiky soustav tuhých těles. Boční náraz do dětské figuríny je řešen metodou konečných prvků. Výsledky a závěry: Výsledkem práce jsou sestavené matematické modely vybraných dopravních...
SUMMARY: This dissertation is focused on the biomechanics of extreme loads. Experiments in this area are very difficult to implement, they are usually based on the extrapolation of the measurements provided with volunteers, PMHS, etc. The project is based on the assumption that traffic accidents generate loads that correspond to a definition of extreme loading. Their mathematical simulations allow us to map and evaluate them. This dissertation covers three areas: pedestrian accidents, side impact of a child and whiplash injuries. The thesis presents a detailed analysis of selected processes including sensitivity analysis of impact conditions and of impactor parameters. Problem: The main task is to deal with the problem of description and analysis of extreme loads. It is focused on traffic accidents and their analysis is performed by a computer simulation. Hypothesis: An analysis of accidents by a computer simulation is an adequate tool to determine human body tolerance to extreme loadings. Objective: Utilisation of available data from selected traffic accidents and of their subsequent simulation to determine extreme loads of people during traffic accidents. Method: The chosen method is a computer simulation. The multibody dynamics is an analysis tool of a collision with a pedestrian. The finite element...