Využití aktivit v přírodě ve výuce všeobecně vzdělávacích předmětů na základní škole (aplikováno pro předmět prvouka)
Use of Outdoor Activities in Teaching General Educational Subjects at Elementary Scholls (aplicated for natural science).
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/9233Identifikátory
SIS: 29802
Katalog UK: 990009179330106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [9395]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Dvořáková, Hana
Fakulta / součást
Fakulta tělesné výchovy a sportu
Obor
Tělesná výchova a sport
Katedra / ústav / klinika
Sporty v přírodě
Datum obhajoby
9. 5. 2007
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Název: Využití her a aktivit v přírodě ve yýuce všeobecně vzdělávacích předmětů na základní škole (aplikováno pro předmět prvouka) The Use of Games and Outdoor Activities in Teaching General Educational Subjects at Elementary Schools (aplicated for natural science). Cil práce: Vytvořit sborník her a aktivit v přírodě využitelný ve výuce předmětu prvouka na prvním stupni základní školy. Ověření navrhovaných aktivit ve školní praxi. Metody: Z nastudované literatury jsme vybrali hry vhodné pro výuku předmětu prvouka a vyzkoušeli je v 15 třídách na základních školách. Při ověřování her v praxi jsme využili kvalitativní metody výzkumu. Během hodiny se jednalo o metodu pozorování, po skončení vyučovací jednotky jsme aplikovali metodu anketního šetření v rámci nestandardizovaného rozhovoru s učitelem a metodu dotazování u dětí. Děti se vyjadřovaly do předem připraveného kruhového diagramu. Výsledky: Vytvořili jsme sborník her a aktivit v přírodě využitelný při hodinách prvouky. Hry jsme ověřili v praxi na základních školách a dle zpětné vazby učitelů i dětí jsou upraveny do konečné verze. Výsledkem je tedy sborník her a aktivit v přírodě použitelný ve výuce prvouky na 1. stupni základní školy. Klíčová slova: Učení zkušeností a prožitkem, hry a aktivity v přírodě, výchova v přírodě, alternativní formy...
