Use of Suggestopedia and its current forms in English language teaching
Využití Sugestopedie a jejích současných podob ve výuce anglického jazyka
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/91775Identifikátory
SIS: 187740
Kolekce
- Kvalifikační práce [19148]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Dvořák, Bohuslav
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - základy společenských věd
Katedra / ústav / klinika
Katedra anglického jazyka a literatury
Datum obhajoby
15. 9. 2017
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Angličtina
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Sugestopedie, Superlearning, Komunikativní přístup, metoda, přístup, technikaKlíčová slova (anglicky)
Suggestopedia, Superlearning, Communicative Approach, method, approach, techniqueTato diplomová práce se zabývá využitím Sugestopedie a Superlearningu ve výuce anglického jazyka. Teoretická část je zaměřena na historická a teoretická východiska metody, popis cílů, postupů a technik, které Sugestopedie a Superlearning využívají. Dále je zde stručně vysvětlen Komunikativní přístup a jeho příbuzné metody, jelikož jsou také spojeny s jazykovou školou Altissima, kde byl proveden výzkum. Praktická část je věnována rozboru dvou pozorovaných lekcí, kde byly použity principy Sugestopedie a Superlearningu. Dále jsou zde zkoumány výroky lektorů a komentáře studentů.
This diploma thesis is concerned with the use of Suggestopedia and Superlearning in English language teaching. The theoretical part focuses on the historical and theoretical context of the methods, the description of their aims, processes and techniques. Furthermore, Communicative approach and its closely related methods are briefly explained, as they are also connected to Altissima language school where the research was done. The practical part deals with the analysis of two observed lessons where the principles of Suggestopedia and Superlearning were used. Moreover, the lectors' statements and learners' comments are scrutinized.