Use of Suggestopedia and its current forms in English language teaching
Využití Sugestopedie a jejích současných podob ve výuce anglického jazyka
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/91775Identifiers
Study Information System: 187740
Collections
- Kvalifikační práce [17868]
Author
Advisor
Referee
Dvořák, Bohuslav
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - Foundations of Humanities
Department
Information is unavailable
Date of defense
15. 9. 2017
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
English
Grade
Very good
Keywords (Czech)
Sugestopedie, Superlearning, Komunikativní přístup, metoda, přístup, technikaKeywords (English)
Suggestopedia, Superlearning, Communicative Approach, method, approach, techniqueTato diplomová práce se zabývá využitím Sugestopedie a Superlearningu ve výuce anglického jazyka. Teoretická část je zaměřena na historická a teoretická východiska metody, popis cílů, postupů a technik, které Sugestopedie a Superlearning využívají. Dále je zde stručně vysvětlen Komunikativní přístup a jeho příbuzné metody, jelikož jsou také spojeny s jazykovou školou Altissima, kde byl proveden výzkum. Praktická část je věnována rozboru dvou pozorovaných lekcí, kde byly použity principy Sugestopedie a Superlearningu. Dále jsou zde zkoumány výroky lektorů a komentáře studentů.
This diploma thesis is concerned with the use of Suggestopedia and Superlearning in English language teaching. The theoretical part focuses on the historical and theoretical context of the methods, the description of their aims, processes and techniques. Furthermore, Communicative approach and its closely related methods are briefly explained, as they are also connected to Altissima language school where the research was done. The practical part deals with the analysis of two observed lessons where the principles of Suggestopedia and Superlearning were used. Moreover, the lectors' statements and learners' comments are scrutinized.