Mýtus ve filosofické reflexi
Myth in Philosophical Reflection
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/9150Identifikátory
SIS: 22323
Kolekce
- Kvalifikační práce [19158]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Hogenová, Anna
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - základy společenských věd
Katedra / ústav / klinika
Katedra občanské výchovy a filosofie
Datum obhajoby
14. 5. 2007
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Cílem této práee bylo ukázat mýtus v různých úhlech pohledu, v souvislostech. Snažili jsme se především překonat zjednodušující, zvulgarizované užití pojmu mýtus a odkrýt jeho skutečný význam. Došli jsme k tomu, že dříve, než začneme o mýtu uvažovat, musíme si uvědomit dva základní významy tohoto slova, které je vlastně označením dvou odlišných jevů. V kapitole Mythus a mýtus nám pomohl tyto dva významy rozlišit Zdeněk Neubauer, který mýtus v původním smyslu slova označuje jako mythus, na rozdíl od mýtu v přeneseném smyslu, kdy má toto slovo význam představy nebo myšlenkového schématu.
The theme of graduation theses is a myth in view of philosophy. It is concerned with species interaction myth, epos and logos; myth, philosophy and science; myth and education. There are two meanings of myth: an incorrect scheme and a deep structure, preexisting before thinking, which is manifested by mythology or arts. There are three modalities of human being - science, philosophy and myth. Our education system is concentrating on science, but we are thinking, that philosophy and myth represented by creativity and arts are as important as well, so the education system would be brought into line with it.