Show simple item record

The Role of Time in Word Exercises
dc.contributor.advisorKaslová, Michaela
dc.creatorRozová, Jitka
dc.date.accessioned2017-04-03T09:13:41Z
dc.date.available2017-04-03T09:13:41Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/9130
dc.description.abstractDiplomová práce se věnuje problematice slovních úloh na 1. stupni základní školy, zejména pak ve 4. ročníku. Hlavním cílem celé práce je vymezení rolí času ve slovních úlohách. Na základě prostudované literatury jsou v teoretické části vymezeny pojmy "matematická úloha" a "slovní úloha", dále jsou zde uvedeny funkce slovní úlohy ve vyučování matematice na 1. stupni ZŠ a popsány některé typy slovních úloh. Následuje nejen vymezení rolí času, ale i místa, vycházející z analýzy učebnic matematiky. Analýza učebnic matematiky jasně ukazuje, které role času a místa jsou opomíjeny nebo úplně vynechány. Na tyto role se zaměřuje soubor šesti úloh, zadávaný v testu (pre -, post -) žákům čtvrtých ročníků. V praktické části je popsán průběh experimentu, jehož úkolem je prokázat, že neúspěch v řešení těchto, úloh je zapříčiněn jejich izolovaným a mizivým zařazením do hodin matematiky. Experiment má rovněž dokázat, že po dvou hodinách práce s úlohami "proti toku času" a "se změnou místa" žáci dosáhnou lepších výsledků v závěrečném testu. Klíčová slova: slovní úloha, role času, změna času, úlohy "po toku času", úlohy "proti toku času", role místa, změna místa.cs_CZ
dc.description.abstractLa these de diplome s'adonne a la problématique des problemes verbaux a l'école primaire, principalement au CM1. L'objet principal de cette these c'est la définition des roles que le temps joue dans les problemes verbaux. Dans la part théorique, il y a la définition des termes "le probleme mathématique" et "le probleme verbal". Ils y sont aussi les fonctions et la typologie des problemes verbaux dans les mathématiques a l'école primaire. Tout est cré sur la base de l'étude approfondie de la littérature. Les roles du temps et de l'espace dans les problemes verbaux sont définis selon l'analyse des manuels scolaires des mathématiques. Cette analyse indique avec clarté quels roles du temps et de l'espace manquent dans les problemes verbaux. Ces roles étaient utilisé pour création de six problemes verbaux, qui étaient donné aux éleves au CM1 par voie de test (pre -, post - ). Le cours de l'expérience est décrit dans la part pratique. L'expérience devrait prouver que les éleves sont sans succes quand ils cherchent la solution, parce que ces types des problemes verbaux sont rarement et isolément intégrés dans les cours de la mathématiques. L'expérience devrait prouver que les éleves seront plus réussi dans le post test apres deux heures de travail sur les problemes verbaux "changement du temps" et "changement de...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleRole času ve slovních úloháchcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2007
dcterms.dateAccepted2007-05-17
dc.description.departmentKatedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId22477
dc.title.translatedThe Role of Time in Word Exercisesen_US
dc.contributor.refereeNovotná, Jarmila
dc.identifier.aleph000800179
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se věnuje problematice slovních úloh na 1. stupni základní školy, zejména pak ve 4. ročníku. Hlavním cílem celé práce je vymezení rolí času ve slovních úlohách. Na základě prostudované literatury jsou v teoretické části vymezeny pojmy "matematická úloha" a "slovní úloha", dále jsou zde uvedeny funkce slovní úlohy ve vyučování matematice na 1. stupni ZŠ a popsány některé typy slovních úloh. Následuje nejen vymezení rolí času, ale i místa, vycházející z analýzy učebnic matematiky. Analýza učebnic matematiky jasně ukazuje, které role času a místa jsou opomíjeny nebo úplně vynechány. Na tyto role se zaměřuje soubor šesti úloh, zadávaný v testu (pre -, post -) žákům čtvrtých ročníků. V praktické části je popsán průběh experimentu, jehož úkolem je prokázat, že neúspěch v řešení těchto, úloh je zapříčiněn jejich izolovaným a mizivým zařazením do hodin matematiky. Experiment má rovněž dokázat, že po dvou hodinách práce s úlohami "proti toku času" a "se změnou místa" žáci dosáhnou lepších výsledků v závěrečném testu. Klíčová slova: slovní úloha, role času, změna času, úlohy "po toku času", úlohy "proti toku času", role místa, změna místa.cs_CZ
uk.abstract.enLa these de diplome s'adonne a la problématique des problemes verbaux a l'école primaire, principalement au CM1. L'objet principal de cette these c'est la définition des roles que le temps joue dans les problemes verbaux. Dans la part théorique, il y a la définition des termes "le probleme mathématique" et "le probleme verbal". Ils y sont aussi les fonctions et la typologie des problemes verbaux dans les mathématiques a l'école primaire. Tout est cré sur la base de l'étude approfondie de la littérature. Les roles du temps et de l'espace dans les problemes verbaux sont définis selon l'analyse des manuels scolaires des mathématiques. Cette analyse indique avec clarté quels roles du temps et de l'espace manquent dans les problemes verbaux. Ces roles étaient utilisé pour création de six problemes verbaux, qui étaient donné aux éleves au CM1 par voie de test (pre -, post - ). Le cours de l'expérience est décrit dans la part pratique. L'expérience devrait prouver que les éleves sont sans succes quand ils cherchent la solution, parce que ces types des problemes verbaux sont rarement et isolément intégrés dans les cours de la mathématiques. L'expérience devrait prouver que les éleves seront plus réussi dans le post test apres deux heures de travail sur les problemes verbaux "changement du temps" et "changement de...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
dc.identifier.lisID990008001790106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV