Marketingový výzkum chování rodičů dětí hrající lední hokej
Marketing research on parents' behaviour of ice hockey children players
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/90958Identifiers
Study Information System: 176649
Collections
- Kvalifikační práce [8844]
Author
Advisor
Referee
Smažil, Pavel
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
Sports Management
Department
Information is unavailable
Date of defense
12. 9. 2017
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
Lední hokej, rodina, výchova, role rodiče, činnosti trenéra, role trenéraKeywords (English)
Ice hockey, family, upbringing, parents role, coaches activities, coach roleNázev: Marketingový výzkum chování rodičů dětí hrající lední hokej Cíle: Hlavním cílem této bakalářské práce Zjištění vybraných postojů rodičů hráčů 7-10 let, s důrazem na vztah rodič - hráč a vztah rodič - trenér. Dále zjistit očekávání rodičů spojená s provozováním ledního hokeje ze strany dětí a vnímání vlastní role v rámci tréninkového procesu. Na závěr stanovení obecných doporučení pro Český svaz ledního hokeje a jejich další kampaně v projektu "Pojď hrát hokej." Metody: K marketingovému výzkumu byla použita kombinace kvalitativních a kvantitativních metod sběru dat. Jedná se o písemné dotazování, pozorování a individuální polo-strukturované rozhovory. Jedná se o primární data a výsledky jsou přehledně zpracovány do tabulek a grafů. Výsledky: Z výsledků marketingového výzkumy vyplývá, že ve všech oblastech šetření byly odhaleny nedostatky, na jejichž základě byly zpracovány návrhy vedoucí ke zlepšení aktuálního stavu Klíčová slova: Lední hokej, rodina, výchova, role rodiče, činnosti trenéra, role trenéra,
Title: Marketing research on parents' behaviour of ice hockey children players Goals: The main goal of this thesis is to discover the key attitudes of parents of children aged 7-10 years, with the emphasis on the parent - player and parent - trainer relationship. The thesis also focuses on the parents' expectations on ice hockey management from the child's point of view, and parents' role in the training process. Conclusion sets up general advices for the Czech Ice Hockey Association. Methods: Qualitative and quantitative methods were used for the marketing research and the collection of the data. It is writing questionnaire method, observations and individual semi-structured interviews. It is a primary data. The results are clearly summarized into tables and graphs. Results: Marketing research shows that all examined areas have imperfections and proposes ideas that should lead to improvement of the current status. Keywords: Ice hockey, family, upbringing, parents role, coaches activities, coach role