Zhodnocení marketingové koncepce Bosu Nymburk Sport & Dancehall
Evaluation ofmarketing conception of Bosu Nymburk Sport & Dancehall
bachelor thesis (DEFENDED)
![Document thumbnail](/bitstream/handle/20.500.11956/90800/thumbnail.png?sequence=7&isAllowed=y)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/90800Identifiers
Study Information System: 178478
Collections
- Kvalifikační práce [8844]
Author
Advisor
Referee
Višněvský, Andrej
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
Sports Management
Department
Information is unavailable
Date of defense
11. 9. 2017
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
marketing sportu, sportovní služby, marketingový mix služeb, marketingový výzkumKeywords (English)
sports marketing, sports services, marketing mix of services, marketing researchNázev: Zhodnocení marketingové koncepce Bosu Nymburk Sport & Dancehall Cíle: Hlavním cílem této práce je popsat marketingovou koncepci Bosu Nymburk Sport a Dancehall a zhodnotit její marketingový mix 7P. Dalším cílem je navrhnout opatření ke zlepšení této koncepce. Metody: Informace o provozu fitcentra byly získány díky návštěvám nabízených lekcí. Pro získání dalších potřebných informací byl proveden polostrukturovaný rozhovor se zakladatelkou. Ke zjištění názorů od zákazníků byla použita kvantitativní metoda elektronické dotazování. Výsledky: Téměř všechny aspekty marketingového mixu Bosu Nymburk byly hodnocené pozitivně. Díky bakalářské práci bylo možné navrhnout konkrétní opatření ke zlepšení služeb fitness centra a jejich případná realizace by měla vést k ještě spokojenějším zákazníkům. Klíčová slova: marketing sportu, sportovní služby, marketingový mix služeb, marketingový výzkum
Title: Evaluation of marketing conception of Bosu Nymburk Sport & Dancehall Objectives: The main objective of this work is to describe a marketing concept of Bosu Nymburk Sport & Dancehall and evaluate its marketing mix 7P. Another objective is to propose measures for improvement of this concept. Methods: Information about the operation of the fitness centre was obtained thanks to the attending offered lessons. To obtain another needful information, a semi- structured interview was conducted with the founder. To determine customer opinions was used a quantitative method electronic questioning. Results: Almost all aspects of marketing mix of Bosu Nymburk were evaluated positively. Thanks to the thesis, it was possible to acquire concrete measures to improve the services of the Bosu Nymburk Sport & Dancehall and eventual realization of this measures should make customers more satisfied. Keywords: sports marketing, sports services, marketing mix of services, marketing research