Cloud computing v práci učitele střední školy
Cloud computing in the field of upper secondary teaching
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/90684Identifikátory
SIS: 162462
Kolekce
- Kvalifikační práce [18094]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Neumajer, Ondřej
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - informační a komunikační technologie
Katedra / ústav / klinika
Katedra informačních technologií a technické výchovy
Datum obhajoby
11. 9. 2017
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
cloud computing, ICT kompetence učitele, digitální technologie, vyšší sekundární vzděláváníKlíčová slova (anglicky)
cloud computing, ICT competencies for teachers, digital technology, upper secondary teachingDiplomová práce je svým obsahem zaměřena na zmapování a analýzu možnosti využívání cloud computingu z pohledu pedagogického pracovníka na úrovni vyššího sekundárního vzdělávání s využitím vhodné metody evaluace a komparace cloudových technologií. Dílčí část práce je věnována ICT kompetencím učitelů a možnostem jejich dalšího rozvoje v oblasti cloud computingu, zaměřuje se přitom na modely a programy rozvoje ICT kompetencí, resp. digitálních kompetencí národního i mezinárodního významu. V praktické části práce je realizováno výzkumné šetření mezi pedagogickými pracovníky středních škol v České republice, které je zaměřeno na využívání cloud computingu s důrazem na kompetence, aktivity a práce pedagogického pracovníka. Výsledky výzkumného šetření jsou shrnuty v podobě doporučení pro další praxi.
The diploma thesis is focused on mapping and analysis of the possibilities of using cloud computing from the point of view of a pedagogical worker at a level of higher secondary education by using a suitable method of evaluation and comparison of cloud technologies. A part of the work is devoted to ICT competences of teachers and possibilities of their further development in the field of cloud computing, withal focusing on models and programs of ICT competencies development, more precisely digital competences of national and international significance. In the practical part of the thesis, a research is carried out among pedagogical staff at secondary schools in the Czech Republic which is focused on the use of cloud computing with emphasis on competence, activities and work of pedagogical worker. The results of the research are summarized as recommendations for further practice.