Zobrazit minimální záznam

Analysis of textbooks for Informatics and ICT subjects in basic schools in Russia and in Slovakia
dc.contributor.advisorČernochová, Miroslava
dc.creatorŠambazov, Ramil
dc.date.accessioned2017-10-02T07:35:05Z
dc.date.available2017-10-02T07:35:05Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/90670
dc.description.abstractThe theoretical part deals with characteristics of printed textbooks as didactical tools and as curriculum projects, including descriptions of textbook structures and their many functions. It acquaints with the methods used to mark and analyze textbooks, especially according to the evaluation criteria. The experimental part uses the questionnaires to show Informatic teachers' use and need of textbooks in the elementary schools in the Czech Republic. It also focuses on the mapping available in textbooks for ICT and computer-focused subjects used in Slovakia, Russia and the Czech Republic. It also conducts their content analysis and comparison using a quantitative method focused on the thematic tasks and activities of selected textbooks in consideration to the number of pages.en_US
dc.description.abstractPráce se v teoretické části zabývá charakteristikou tištěných učebnic jako didaktického prostředku a jako kurikulárního projektu, popisem struktury učebnice a mnoha jejích funkcí. Seznamuje s metodami používanými k hodnocení a analýze učebnic, především dle hodnotících kritérií. V experimentální části zjišťuje pomocí dotazníkového šetření využívání a potřebu učebnic Informatiky učitelů základních škol v ČR. Dále se věnuje zmapování dostupných učebnic pro ICT a informaticky zaměřené předměty používané na Slovensku, v Rusku a v ČR a provádí jejich obsahovou analýzu a srovnání pomocí kvantitativní metody zaměřené na tematické úlohy a aktivity vybraných učebnic vzhledem k počtu stran.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectTextbooksen_US
dc.subjectanalysis of textbooksen_US
dc.subjectevaluation of textbooksen_US
dc.subjectrole of textbooksen_US
dc.subjectinformaticsen_US
dc.subjectRussiaen_US
dc.subjectSlovakiaen_US
dc.subjectUčebnicecs_CZ
dc.subjectanalýzy učebniccs_CZ
dc.subjecthodnocení učebniccs_CZ
dc.subjectfunkce učebnicecs_CZ
dc.subjectinformatikacs_CZ
dc.subjectRuskocs_CZ
dc.subjectSlovenskocs_CZ
dc.titleAnalýza učebnic pro výuku předmětů se zaměřením na ICT a informatiku na základní škole v Rusku a na Slovenkucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2017
dcterms.dateAccepted2017-09-11
dc.description.departmentKatedra informačních technologií a technické výchovycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId162768
dc.title.translatedAnalysis of textbooks for Informatics and ICT subjects in basic schools in Russia and in Slovakiaen_US
dc.contributor.refereeFialová, Irena
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Information and Communication Technologiesen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - informační a komunikační technologiecs_CZ
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra informačních technologií a technické výchovycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - informační a komunikační technologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Information and Communication Technologiesen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPráce se v teoretické části zabývá charakteristikou tištěných učebnic jako didaktického prostředku a jako kurikulárního projektu, popisem struktury učebnice a mnoha jejích funkcí. Seznamuje s metodami používanými k hodnocení a analýze učebnic, především dle hodnotících kritérií. V experimentální části zjišťuje pomocí dotazníkového šetření využívání a potřebu učebnic Informatiky učitelů základních škol v ČR. Dále se věnuje zmapování dostupných učebnic pro ICT a informaticky zaměřené předměty používané na Slovensku, v Rusku a v ČR a provádí jejich obsahovou analýzu a srovnání pomocí kvantitativní metody zaměřené na tematické úlohy a aktivity vybraných učebnic vzhledem k počtu stran.cs_CZ
uk.abstract.enThe theoretical part deals with characteristics of printed textbooks as didactical tools and as curriculum projects, including descriptions of textbook structures and their many functions. It acquaints with the methods used to mark and analyze textbooks, especially according to the evaluation criteria. The experimental part uses the questionnaires to show Informatic teachers' use and need of textbooks in the elementary schools in the Czech Republic. It also focuses on the mapping available in textbooks for ICT and computer-focused subjects used in Slovakia, Russia and the Czech Republic. It also conducts their content analysis and comparison using a quantitative method focused on the thematic tasks and activities of selected textbooks in consideration to the number of pages.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra informačních technologií a technické výchovycs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV