Zobrazit minimální záznam

Validation of learning motivation measure Patterns of Adaptive Learning Scales (PALS) in the Czech environment
dc.contributor.advisorStuchlíková, Iva
dc.creatorKováčová, Klára
dc.date.accessioned2017-09-29T07:47:24Z
dc.date.available2017-09-29T07:47:24Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/90613
dc.description.abstractThis master's these is considering the relationship between achievement goals and parenting styles. In the theoretic part of the thesis there are described current findings in the area of development individual achievement goals until adolescence from the viewpoint of social cognitive theory and the role of parents in this process. Research is aimed at establishing working model of the PALS questionnaire in Czech Republic and relationship of achievement goals and family parenting styles in students of 7th , 8th and 9th grade of mainly Prague elementary schools. Results show the need to modify PALS questionnaire in the manner that would better reflect the difference between performance- approach and performance-avoidance goals. The statistically significant relationship between achievement goals and parenting styles was not found. KEYWORDS achievement motivation, goal theory, competence, parenting style, PALS questionnaireen_US
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá vztahem mezi výkonovými cíli dosahování úspěchu a výchovným stylem rodičů. V teoretické části jsou popsány dosavadní poznatky z oblasti vývoje výkonových cílů jedince do období adolescence z hlediska sociálně kognitivní teorie a role, jakou v tomto procesu hrají rodiče. Výzkumná část práce ověřuje funkčnost původně amerického dotazníku PALS v české populaci a vztah výkonových cílu žáků 7., 8. a 9. ročníků převážně pražských základních škol se způsoby výchovy v rodině. Výsledky ukazují nutnost úpravy dotazníku PALS pro rozlišení orientace demonstrace kompetence a vyhnutí se demonstrace nekompetence u cíle zaměřeného na porovnání s ostatními. Statisticky významná souvislost výkonových cílů s výchovnými styly v rodině nebyla nalezena. KLÍČOVÁ SLOVA výkonová motivace, teorie cíle, kompetence, rodičovský styl, dotazník PALScs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectachievement motivationen_US
dc.subjectgoal theoryen_US
dc.subjectcompetenceen_US
dc.subjectparenting styleen_US
dc.subjectPALS questionnaireen_US
dc.subjectvýkonová motivacecs_CZ
dc.subjectteorie cílecs_CZ
dc.subjectkompetencecs_CZ
dc.subjectrodičovský stylcs_CZ
dc.subjectdotazník PALScs_CZ
dc.titleValidizace nástroje pro zjišťování učební motivace Patterns of Adaptive Learning Scales (PALS) v českých podmínkáchcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2017
dcterms.dateAccepted2017-09-08
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId190891
dc.title.translatedValidation of learning motivation measure Patterns of Adaptive Learning Scales (PALS) in the Czech environmenten_US
dc.contributor.refereeHigh, Radka
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologyen_US
thesis.degree.disciplinePsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychologyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá vztahem mezi výkonovými cíli dosahování úspěchu a výchovným stylem rodičů. V teoretické části jsou popsány dosavadní poznatky z oblasti vývoje výkonových cílů jedince do období adolescence z hlediska sociálně kognitivní teorie a role, jakou v tomto procesu hrají rodiče. Výzkumná část práce ověřuje funkčnost původně amerického dotazníku PALS v české populaci a vztah výkonových cílu žáků 7., 8. a 9. ročníků převážně pražských základních škol se způsoby výchovy v rodině. Výsledky ukazují nutnost úpravy dotazníku PALS pro rozlišení orientace demonstrace kompetence a vyhnutí se demonstrace nekompetence u cíle zaměřeného na porovnání s ostatními. Statisticky významná souvislost výkonových cílů s výchovnými styly v rodině nebyla nalezena. KLÍČOVÁ SLOVA výkonová motivace, teorie cíle, kompetence, rodičovský styl, dotazník PALScs_CZ
uk.abstract.enThis master's these is considering the relationship between achievement goals and parenting styles. In the theoretic part of the thesis there are described current findings in the area of development individual achievement goals until adolescence from the viewpoint of social cognitive theory and the role of parents in this process. Research is aimed at establishing working model of the PALS questionnaire in Czech Republic and relationship of achievement goals and family parenting styles in students of 7th , 8th and 9th grade of mainly Prague elementary schools. Results show the need to modify PALS questionnaire in the manner that would better reflect the difference between performance- approach and performance-avoidance goals. The statistically significant relationship between achievement goals and parenting styles was not found. KEYWORDS achievement motivation, goal theory, competence, parenting style, PALS questionnaireen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV