Kontrola somatických parametrů a pohybových schopnosti v základní etapě tréninku
Control of somatic indicators and movement abilities in basic stage training
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/90435Identifiers
Study Information System: 182463
Collections
- Kvalifikační práce [8928]
Author
Advisor
Referee
Pokorná, Jitka
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
Physical Education and Sport
Department
Information is unavailable
Date of defense
6. 9. 2017
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
testování,děti a mládež, motorické schopnosti, základní etapa tréninkuKeywords (English)
testing, children and youth, motor skills, primary stage of trainingNázev: Kontrola somatických parametrů a pohybových schopnosti v základní etapě tréninku Cíle: Cílem bakalářské práce je sledování somatických parametrů a pohybových předpokladů moderních pětibojařů ve věku od 8 do 11 let. Metody: V uvedené práci byla použitá metoda deskripce pro popisný způsob vybraných laboratorních testů. Zjištěné výsledky byly za účelem prezentace uspořádány a tabelárně zpracovány. Metoda komparace byla využita pro porovnávání naměřených výsledků při testování somatických parametrů a pohybových předpokladů. Výsledky: Naměřené hodnoty byly porovnané a zpracované. Výsledkem bylo zjištění, že v rámci zvoleného výzkumného souboru neexistuje věková a vývojová diferenciace ve vybraných testech. Testy, kterými byly zjištěné motorické schopnosti, nejsou závislé na věku a vývoji dětí. Výkon je spojen s pohybovými předpoklady, které jsou zčásti vrozené. Testy slouží jako kontrola přirozeného vývoje dítěte pro další zpracování. Klíčová slova testování, děti a mládež, motorické schopnosti, základní etapa tréninku
Name: Control of somatic indicators and movement abilities in basic stage training Aim: The aim of this bachelors thesis is to monitor the somatic parameters and movement assumptions of the modern pentathlonist aged between 8 to 11 years. Methods: A descriptive method for selected laboratory tests was used in this thesis. The results were arranged and processed. The comparison method was used for measured results of the somatic parameters and movement assumptions. Outcome: Measured values were compared and processed. The results showed that in case of selected tests, there are no age and development differences. Tests, by which the movement abilities were concluded are not dependent on the age and the development of the child. The performance is connected with movements assumptions which are partially inherited. The tests serve as a chech up on the childs natural development for further processing. Key words testing, kids and youth, movement abilities, primary stage of training