Zobrazit minimální záznam

Usage of Tablets in German Language Teaching
dc.contributor.advisorNečasová, Pavla
dc.creatorHabartová, Eliška
dc.date.accessioned2017-09-27T09:25:16Z
dc.date.available2017-09-27T09:25:16Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/90404
dc.description.abstractThe master thesis deals with the topic of including and using tablets in the process of the German language teaching. In its first three chapters, it lays down the basic facts and observation relevant to the usage of a tablet as a teaching aid. Furthermore, two methods of research were carried out in its practical part, namely questionnaire research and action research. This thesis is aimed at presenting a cohesive description of the possibilities of didactic and methodical usage of tablets in the process of foreign language teaching, particularly then in the German language teaching. The result of the questionnaire research showed, that tablets do not have its established position even in the schools that have already got them. It also revealed, that the frequency of usage tablets in foreign language teaching was quite low, but the pupils perceived it as sufficient.en_US
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá tematikou začleňování a využívání tabletů ve výuce německého jazyka. Ve třech kapitolách teoretické části jsou nastíněny základní fakta a poznatky, které jsou relevantní pro použití tabletu jako didaktické pomůcky. Dále pak v praktické části práce byly provedeny dvě metody výzkumného šetření, a to dotazníkové výzkumné šetření a akční výzkum. Tato práce se čtenářům snaží podat ucelený popis možností didaktického a metodického využití tabletů ve výuce cizích jazyků, především pak ve výuce německého jazyka. Z dotazníkového výzkumného šetření vyplynulo, že tablety zatím nemají své pevné místo ani ve školách, které jimi již disponují. Dalším zjištěním tohoto šetření byla i poměrně nízká frekvence využívání tabletů ve výuce cizích jazyků, kterou však žáci pociťují jako dostatečnou.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectICTen_US
dc.subjectmobile devicesen_US
dc.subjecttouchscreen deviceen_US
dc.subjecttabletsen_US
dc.subjectGerman languageen_US
dc.subjecteducationen_US
dc.subjectICTcs_CZ
dc.subjectmobilní zařízenícs_CZ
dc.subjectdotyková zařízenícs_CZ
dc.subjecttabletycs_CZ
dc.subjectněmecký jazykcs_CZ
dc.subjectvzdělávánícs_CZ
dc.titleVyužití tabletů ve výuce německého jazykacs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2017
dcterms.dateAccepted2017-09-06
dc.description.departmentKatedra germanistikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId168968
dc.title.translatedUsage of Tablets in German Language Teachingen_US
dc.contributor.refereeŠvermová, Dagmar
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech Language - German languageen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - německý jazykcs_CZ
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra germanistikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - německý jazykcs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech Language - German languageen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato diplomová práce se zabývá tematikou začleňování a využívání tabletů ve výuce německého jazyka. Ve třech kapitolách teoretické části jsou nastíněny základní fakta a poznatky, které jsou relevantní pro použití tabletu jako didaktické pomůcky. Dále pak v praktické části práce byly provedeny dvě metody výzkumného šetření, a to dotazníkové výzkumné šetření a akční výzkum. Tato práce se čtenářům snaží podat ucelený popis možností didaktického a metodického využití tabletů ve výuce cizích jazyků, především pak ve výuce německého jazyka. Z dotazníkového výzkumného šetření vyplynulo, že tablety zatím nemají své pevné místo ani ve školách, které jimi již disponují. Dalším zjištěním tohoto šetření byla i poměrně nízká frekvence využívání tabletů ve výuce cizích jazyků, kterou však žáci pociťují jako dostatečnou.cs_CZ
uk.abstract.enThe master thesis deals with the topic of including and using tablets in the process of the German language teaching. In its first three chapters, it lays down the basic facts and observation relevant to the usage of a tablet as a teaching aid. Furthermore, two methods of research were carried out in its practical part, namely questionnaire research and action research. This thesis is aimed at presenting a cohesive description of the possibilities of didactic and methodical usage of tablets in the process of foreign language teaching, particularly then in the German language teaching. The result of the questionnaire research showed, that tablets do not have its established position even in the schools that have already got them. It also revealed, that the frequency of usage tablets in foreign language teaching was quite low, but the pupils perceived it as sufficient.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra germanistikycs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV