Zobrazit minimální záznam

Selected schools' students' awareness of selected types of nutraceuticals
dc.contributor.advisorVáchová, Alena
dc.creatorHomolková, Zuzana
dc.date.accessioned2017-09-27T09:23:05Z
dc.date.available2017-09-27T09:23:05Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/90391
dc.description.abstractThe main topic of this work is food supplements, their legislation and other theory connected with them, the main focus is on plant nutraceuticals, of which are chosen food supplements marketed to support immunity system - echinacea, sea buckthorn and oyster mushroom, food supplements to support psyche - St. John's wort, ginkgo and valerian and dietary supplements to support body fitness - tribulus, garcinia and psyllium. Subsequently, the topic focuses on the marketing of nutraceuticals, its modern ways and the possibilities of increasing the students' awareness in this field through the principles of media education. In the practical part, 112 students aged 15-19 are presented with a lecture presenting the topic and inviting students to raise their interest in the subject. The feedback of the lecture is provided by a questionnaire whose questions correspond to the hypotheses set by the author. KEYWORDS nutraceuticals, media education, marketing, Echinacea, Garcinia, Pleurotus, Hippophae, Gingko, Plantago, Hypericum, Valeriana, Tribulusen_US
dc.description.abstractTématem této práce jsou doplňky stravy, jejich legislativa a další teorie s nimi spjatá, práce se blíže zaměřuje na rostlinná nutraceutika, z oblasti doplňků stravy určených k podpoře imunity na třapatku, rakytník a houbu hlívu, z doplňků stravy k podpoře psychiky na kozlík, jinan a třezalku, z doplňků stravy určených k podpoře formování postavy na kotvičník, garcínii a psyllium. Následně se téma zaměřuje na marketing nutraceutik, jeho moderní cesty a možnosti rozšiřování informovanosti studentů v této oblasti pomocí principů mediální výchovy. V praktické části je 112 studentům ve věku 15-19 let prezentována přednáška představující téma a vyzývající k zvýšení zájmu studentů o tuto problematiku. Zpětná vazba přednášky je zajištěna dotazníkem, jehož otázky odpovídají na předpoklady stanovené autorkou. KLÍČOVÁ SLOVA nutraceutika, mediální výchova, marketing, Echinacea, Garcinia, Pleurotus, Hippophae, Gingko, Plantago, Hypericum, Valeriana, Tribuluscs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectNutraceuticalsen_US
dc.subjectnutraceuticalsen_US
dc.subjectmarketingen_US
dc.subjectEchinaceaen_US
dc.subjectGarciniaen_US
dc.subjectPleurotusen_US
dc.subjectHippophaeen_US
dc.subjectGingkoen_US
dc.subjectPlantagoen_US
dc.subjectHypericumen_US
dc.subjectValerianaen_US
dc.subjectTribulusen_US
dc.subjectNutraceutikacs_CZ
dc.subjectdoplňky stravycs_CZ
dc.subjectmarketingcs_CZ
dc.subjectEchinaceacs_CZ
dc.subjectGarciniacs_CZ
dc.subjectPleurotuscs_CZ
dc.subjectHippophaecs_CZ
dc.subjectGingkocs_CZ
dc.subjectPlantagocs_CZ
dc.subjectHypericumcs_CZ
dc.subjectValerianacs_CZ
dc.subjectTribuluscs_CZ
dc.titleInformovanost studentů vybraných školo v oblasti vybraných druhů nutraceutikcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2017
dcterms.dateAccepted2017-09-06
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId176282
dc.title.translatedSelected schools' students' awareness of selected types of nutraceuticalsen_US
dc.contributor.refereeHanušová, Jaroslava
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Biology - Health Educationen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy biologie - výchova ke zdravícs_CZ
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy biologie - výchova ke zdravícs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Biology - Health Educationen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csNeprospělcs_CZ
thesis.grade.enFailen_US
uk.abstract.csTématem této práce jsou doplňky stravy, jejich legislativa a další teorie s nimi spjatá, práce se blíže zaměřuje na rostlinná nutraceutika, z oblasti doplňků stravy určených k podpoře imunity na třapatku, rakytník a houbu hlívu, z doplňků stravy k podpoře psychiky na kozlík, jinan a třezalku, z doplňků stravy určených k podpoře formování postavy na kotvičník, garcínii a psyllium. Následně se téma zaměřuje na marketing nutraceutik, jeho moderní cesty a možnosti rozšiřování informovanosti studentů v této oblasti pomocí principů mediální výchovy. V praktické části je 112 studentům ve věku 15-19 let prezentována přednáška představující téma a vyzývající k zvýšení zájmu studentů o tuto problematiku. Zpětná vazba přednášky je zajištěna dotazníkem, jehož otázky odpovídají na předpoklady stanovené autorkou. KLÍČOVÁ SLOVA nutraceutika, mediální výchova, marketing, Echinacea, Garcinia, Pleurotus, Hippophae, Gingko, Plantago, Hypericum, Valeriana, Tribuluscs_CZ
uk.abstract.enThe main topic of this work is food supplements, their legislation and other theory connected with them, the main focus is on plant nutraceuticals, of which are chosen food supplements marketed to support immunity system - echinacea, sea buckthorn and oyster mushroom, food supplements to support psyche - St. John's wort, ginkgo and valerian and dietary supplements to support body fitness - tribulus, garcinia and psyllium. Subsequently, the topic focuses on the marketing of nutraceuticals, its modern ways and the possibilities of increasing the students' awareness in this field through the principles of media education. In the practical part, 112 students aged 15-19 are presented with a lecture presenting the topic and inviting students to raise their interest in the subject. The feedback of the lecture is provided by a questionnaire whose questions correspond to the hypotheses set by the author. KEYWORDS nutraceuticals, media education, marketing, Echinacea, Garcinia, Pleurotus, Hippophae, Gingko, Plantago, Hypericum, Valeriana, Tribulusen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV