Výzkum úrovně dovednosti čtení při vyučování ruštině na střední škole
Research of the Level of Reading Skills in Teaching Russian in a Secondary School
rigorous thesis (RECOGNIZED)
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/8880Identifiers
Study Information System: 148846
Collections
- Kvalifikační práce [19148]
Author
Advisor
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Russian Language
Department
Information is unavailable
Date of defense
6. 2. 2007
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Recognized
Závěrem diplomové práce věnované problematice osvojování a rozvíjení dovednosti čtení při vyučování ruštině na středních školách bych se ještě jednou ráda vrátila k definici a konečnému cíli osvojování čtení jako receptivní řečové dovednosti.. Jak bylo uvedeno, definuje odborná literatura čtení jako schopnost převádět grafickou podobu jazyka ve zvukovou na straně jedné a jako dovednost chápat myšlenkový obsah čteného na straně druhé. Žáci by si proto postupně měli osvojit nejen techniku čtení, a měli by tedy dokázat přesně identifikovat všechna písmena azbuky a cizojazyčný text přečíst foneticky správně, plynule, přiměřeně rychle a v neposlední řadě také výrazně, ale na dostatečném množství obsahově a žánrově různorodých učebnicových i mimoučebnicových textů by si měli osvojit i cílovou dovednost čtení s porozuměním včetně strategií orientačního, informativního, vyhledávacího a studijního čtení. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)