dc.contributor.advisor | Folprechtová, Jana | |
dc.creator | Čopáková, Zuzana | |
dc.date.accessioned | 2021-05-20T13:18:05Z | |
dc.date.available | 2021-05-20T13:18:05Z | |
dc.date.issued | 2007 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/8880 | |
dc.description.abstract | Závěrem diplomové práce věnované problematice osvojování a rozvíjení dovednosti čtení při vyučování ruštině na středních školách bych se ještě jednou ráda vrátila k definici a konečnému cíli osvojování čtení jako receptivní řečové dovednosti.. Jak bylo uvedeno, definuje odborná literatura čtení jako schopnost převádět grafickou podobu jazyka ve zvukovou na straně jedné a jako dovednost chápat myšlenkový obsah čteného na straně druhé. Žáci by si proto postupně měli osvojit nejen techniku čtení, a měli by tedy dokázat přesně identifikovat všechna písmena azbuky a cizojazyčný text přečíst foneticky správně, plynule, přiměřeně rychle a v neposlední řadě také výrazně, ale na dostatečném množství obsahově a žánrově různorodých učebnicových i mimoučebnicových textů by si měli osvojit i cílovou dovednost čtení s porozuměním včetně strategií orientačního, informativního, vyhledávacího a studijního čtení. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Výzkum úrovně dovednosti čtení při vyučování ruštině na střední škole | cs_CZ |
dc.type | rigorózní práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2007 | |
dcterms.dateAccepted | 2007-02-06 | |
dc.description.department | Katedra rusistiky a lingvodidaktiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 148846 | |
dc.title.translated | Research of the Level of Reading Skills in Teaching Russian in a Secondary School | en_US |
dc.identifier.aleph | 002022146 | |
thesis.degree.name | PhDr. | |
thesis.degree.level | rigorózní řízení | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Russian Language | en_US |
thesis.degree.discipline | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - ruský jazyk | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.thesis.type | rigorózní práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra rusistiky a lingvodidaktiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - ruský jazyk | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Russian Language | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Uznáno | cs_CZ |
thesis.grade.en | Recognized | en_US |
uk.abstract.cs | Závěrem diplomové práce věnované problematice osvojování a rozvíjení dovednosti čtení při vyučování ruštině na středních školách bych se ještě jednou ráda vrátila k definici a konečnému cíli osvojování čtení jako receptivní řečové dovednosti.. Jak bylo uvedeno, definuje odborná literatura čtení jako schopnost převádět grafickou podobu jazyka ve zvukovou na straně jedné a jako dovednost chápat myšlenkový obsah čteného na straně druhé. Žáci by si proto postupně měli osvojit nejen techniku čtení, a měli by tedy dokázat přesně identifikovat všechna písmena azbuky a cizojazyčný text přečíst foneticky správně, plynule, přiměřeně rychle a v neposlední řadě také výrazně, ale na dostatečném množství obsahově a žánrově různorodých učebnicových i mimoučebnicových textů by si měli osvojit i cílovou dovednost čtení s porozuměním včetně strategií orientačního, informativního, vyhledávacího a studijního čtení. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | cs_CZ |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra rusistiky a lingvodidaktiky | cs_CZ |
thesis.grade.code | U | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | U | |
dc.identifier.lisID | 990020221460106986 | |