Elementarizace chromatografie, zejména plynové
Elementarization of chromatography, especially gas chromatography
rigorózní práce (UZNÁNO)
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/8841Identifikátory
SIS: 148906
Kolekce
- Kvalifikační práce [18095]
Autor
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - chemie
Katedra / ústav / klinika
Katedra chemie a didaktiky chemie
Datum obhajoby
7. 2. 2007
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Uznáno
Tématem mé diplomové práce je elementarizace chromatografických metod a zejména chromatografie plynové. Elementarizace a modelování jako názorné zjednodušení složitých témat je pro práci na základních školách i školách středních velmi vhodnou pomocí při vysvětlování věcí složitých. Stejným směrem se ubírá i tato práce. Směřuje od jednoduchých pokusů a seznámení s vlastní chromatografií vůbec, přes modelování chromatografie až k vlastnímu chromatografickému přístroji. Cílem mého snažení je možný postup nebo návod pro práci učitele při vyučování chromatografických metod. Chtěla bych učitele podrobně seznámit s pojmy elementarizace, modelování a vizualizace a s jejich vhodným využitím ve výuce, protože názorné vyučování je jistě velmi efektivní. Pokusím se logicky sestavit všechny možné dostupné informace, které by mohly posloužit pro výuku chromatografie v hodinách chemie. Učitel by zde měl mít možnost nalézt možnosti vysvětlení principu chromatografie od základní až po střední školu včetně návrhů pokusů, modelů a postupů. Vše se zdokumentuje na videozáznam. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Tématem mé diplomové práce je elementarizace chromatografických metod a zejména chromatografie plynové. Elementarizace a modelování jako názorné zjednodušení složitých témat je pro práci na základních školách i školách středních velmi vhodnou pomocí při vysvětlování věcí složitých. Stejným směrem se ubírá i tato práce. Směřuje od jednoduchých pokusů a seznámení s vlastní chromatografií vůbec, přes modelování chromatografie až k vlastnímu chromatografickému přístroji. Cílem mého snažení je možný postup nebo návod pro práci učitele při vyučování chromatografických metod. Chtěla bych učitele podrobně seznámit s pojmy elementarizace, modelování a vizualizace a s jejich vhodným využitím ve výuce, protože názorné vyučování je jistě velmi efektivní. Pokusím se logicky sestavit všechny možné dostupné informace, které by mohly posloužit pro výuku chromatografie v hodinách chemie. Učitel by zde měl mít možnost nalézt možnosti vysvětlení principu chromatografie od základní až po střední školu včetně návrhů pokusů, modelů a postupů. Vše se zdokumentuje na videozáznam. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)