Velká Británie jako destinace cestovního ruchu se zaměřením na hlavní město Londýn
The Great Britain as a destination of tourism with a view to the capital city London
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/881Identifiers
Study Information System: 58186
Collections
- Kvalifikační práce [8925]
Author
Advisor
Referee
Šíma, Jan
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
Sports Management
Department
Information is unavailable
Date of defense
30. 4. 2008
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Very good
Název: Velká Británie jako destinace cestovního ruchu se zaměřením na hlavní město Londýn Cíl práce: Charakterizovat Velkou Británii jako destinaci cestovního ruchu. Zhodnotit současný stav pomocí SWOT analýzy a vyzdvihnout přednosti destinace. Porovnat nabídku zájezdů do Londýna od českých cestovních kanceláří a navrhnout nové produkty. Metoda: Byla použita metoda komparace pro porovnání nabídky cestovních kanceláří, popisná analýza a analýza SWOT, která hodnotí současný stav destinace a předpoklady pro rozvoj cestovního ruchu v nf. Výsledky: Osvětlují problematiku Velké Británie jakožto destinace cestovního ruchu, navrhují nové produkty pro zvýšení návštěvnosti destinace. Klíčová slova: cestovní ruch, destinace, marketing, SWOT analýza, komparace, Velká Británie, Londýn 4
Title: The Great Britain as destination oftourism with a view to the capital city London Point of thesis: To describe the Great Britain as destination oftourism. To evaluate the present state by the help of SWOT analysis and highlight destination's merits. To compare an offer of tours to London from czech travel agencies and to suggest new products. Method: Method of comparison for matching travel agencies's offer, descriptive analysis and SWOT analysis, which evaluates the present state of destination and expectations for expansion oftourism were used. Results: The results highlight problems ofthe Great Britain as destination oftourism and suggest the new products for increasing destination's visit rate. Keywords: tourism, destination, marketing, SWOT analysis, comparison method, the Great Britain, London 5