Srovnání konkurenceschopnosti východočeských lázní se zaměřením na problémy pohybového ústrojí
Comparison of competitive advantage of east Bohemian spas with emphasis on locomotive organs problems
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/877Identifikátory
SIS: 62006
Kolekce
- Kvalifikační práce [8829]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Oponent B,
Fakulta / součást
Fakulta tělesné výchovy a sportu
Obor
Tělesná výchova a sport
Katedra / ústav / klinika
Management
Datum obhajoby
22. 9. 2008
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Název práce: Srovnání konkurenceschopnosti východočeských lázní se zaměřením na problémy pohybového ústrojí Cíle práce: Zjištění konkurenčního postavení čtyř léčebných lázní ve východních Čechách a navržení individuálních příležitostí rozvoje pro slabší účastníky trhu. Metoda: Jedná se o smíšený výzkum, typu případové studie. Byl použit upravený německý model komparativní analýzy lázní s použitím primárních a sekundárních zdrojů dat. Výsledky: Objasňují postavení nejvíce konkurenceschopného a nejméně konkurenceschopného lázeňského místa ve zkoumané oblasti, vyhodnocují hodnotu potenciálu rozvoje a navrhují nové možnosti pro zvýšení návštěvnosti daných míst. Klíčová slova: Lázeňství, historie lázeňství, norma kvality, konkurenceschopnost, komparativní analýza, Lázně Bělohrad, Lázně Bohdaneč, Janské Lázně, Lázně Velichovky, léčebné metody, nabídky pro volný čas, marketingová komunikace.
Title: Comparison of competitive advantage of east Bohemian spas with emphasis on locomotive organs problems Goal: Identification ofcompetitive position offour medical spas in east Bohemia and proposal ofindividua! development opportunities for weaker market competitors. Method: It is the mixed research, type of case study. It was used modi:fied german model of spa comparative analyse with application ofprimary and secondary data sources. Results: Clarify the position of the most competitive and the least competitive spa location in explored area, analyse the value ofmarket potential and propose new possibilities for increasing a visit rate of given locations. Keywords: Bathing, history of bathing, quality standard, competitive advantage, comparative analyse, Lázně Bělohrad, Lázně Bohdaneč, Janské Lázně, Lázně Velichovky, therapeutic methods, leisure time possibilities, marketing communication.