Zobrazit minimální záznam

The Implementation of a School Education Programme in a Primary School with a view to Education in the Field of Mathematics and its Application
dc.contributor.advisorKubínová, Marie
dc.creatorŽišková, Hana
dc.date.accessioned2017-03-31T11:28:57Z
dc.date.available2017-03-31T11:28:57Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/8655
dc.description.abstractThe main part of this thesis is disquisition dealing with the implementing of the Frame education programme for elementary school especially in the field of education considering Mathematics and its application in the Orlickoustecko region. The thesis is focused mainly onto the teachers and their problems with school education programme elaboration. Inevitable parts of disquisition are also analysis of the region and particular schools in term of uprise conditions of such an education programme, questionnaire disquisition and its interpretation, subsequent interviews with teachers and last but not least the case study of school education programmes for lower classes of multi-annual grammar schools chiefly in the field of education considering Mathematics and its application. The first part brings in starting points, which implicate the elaboration and subsequent interpretation of the disquisition. It is mainly about historical connections and about status quo and modern trends analyses in the field of education considering Mathematics. It also draws near the project and constructive teaching in Mathematics. One of the pillar starting points is also background and literature research (including Frame education programme for elementary school) focused onto the education considering v Mathematics and its...en_US
dc.description.abstractHlavní částí této diplomové práce je šetření zabývající se zaváděním Rámcového vzdělávacího programu pro základní školu zejména ve vzdělávací oblasti Matematika a její aplikace v regionu Orlickoústecka. Zaměřuje se především na problémy učitelů při tvorbě školního vzdělávacího programu. Součástí šetření je analýza regionu a jednotlivých škol z hlediska podmínek vzniku školních vzdělávacích programů, dotazníkové šetření a jeho vyhodnocení, následné rozhovory s učiteli a v neposlední řadě také případová studie vzniku školního vzdělávacího programu pro nižší stupeň víceletého gymnázia především ve vzdělávací oblasti Matematika a její aplikace. V první části práce jsou uvedena východiska podmiňující tvorbu a následné vyhodnocování šetření. Jedná se především o historické souvislosti ve vyučování matematice a analýzu současného stavu a moderních trendů ve vyučování matematice. Je zde přiblíženo projektové vyučování v matematice a konstruktivistické přístupy při vyučování matematiky. Jedním ze základních východisek této práce je také rešerše a studium literatury (včetně Rámcového vzdělávacího programu pro základní školu) se zaměřením na vzdělávací oblast Matematika a její aplikace, které jsou v práci uvedeny. Dále zde naleznete didaktickou analýzu pedagogických dokumentů (platných vzdělávacích programů, učebních...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleImplementace školního vzdělávacího programu na základních školách se zaměřením na vzdělávací oblast Matematika a její aplikacecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2007
dcterms.dateAccepted2007-01-22
dc.description.departmentKatedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId21545
dc.title.translatedThe Implementation of a School Education Programme in a Primary School with a view to Education in the Field of Mathematics and its Applicationen_US
dc.contributor.refereeSýkora, Václav
dc.identifier.aleph000800038
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy matematika - technická a informační výchovacs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Mathematics - Information Technologyen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy matematika - technická a informační výchovacs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Mathematics - Information Technologyen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csHlavní částí této diplomové práce je šetření zabývající se zaváděním Rámcového vzdělávacího programu pro základní školu zejména ve vzdělávací oblasti Matematika a její aplikace v regionu Orlickoústecka. Zaměřuje se především na problémy učitelů při tvorbě školního vzdělávacího programu. Součástí šetření je analýza regionu a jednotlivých škol z hlediska podmínek vzniku školních vzdělávacích programů, dotazníkové šetření a jeho vyhodnocení, následné rozhovory s učiteli a v neposlední řadě také případová studie vzniku školního vzdělávacího programu pro nižší stupeň víceletého gymnázia především ve vzdělávací oblasti Matematika a její aplikace. V první části práce jsou uvedena východiska podmiňující tvorbu a následné vyhodnocování šetření. Jedná se především o historické souvislosti ve vyučování matematice a analýzu současného stavu a moderních trendů ve vyučování matematice. Je zde přiblíženo projektové vyučování v matematice a konstruktivistické přístupy při vyučování matematiky. Jedním ze základních východisek této práce je také rešerše a studium literatury (včetně Rámcového vzdělávacího programu pro základní školu) se zaměřením na vzdělávací oblast Matematika a její aplikace, které jsou v práci uvedeny. Dále zde naleznete didaktickou analýzu pedagogických dokumentů (platných vzdělávacích programů, učebních...cs_CZ
uk.abstract.enThe main part of this thesis is disquisition dealing with the implementing of the Frame education programme for elementary school especially in the field of education considering Mathematics and its application in the Orlickoustecko region. The thesis is focused mainly onto the teachers and their problems with school education programme elaboration. Inevitable parts of disquisition are also analysis of the region and particular schools in term of uprise conditions of such an education programme, questionnaire disquisition and its interpretation, subsequent interviews with teachers and last but not least the case study of school education programmes for lower classes of multi-annual grammar schools chiefly in the field of education considering Mathematics and its application. The first part brings in starting points, which implicate the elaboration and subsequent interpretation of the disquisition. It is mainly about historical connections and about status quo and modern trends analyses in the field of education considering Mathematics. It also draws near the project and constructive teaching in Mathematics. One of the pillar starting points is also background and literature research (including Frame education programme for elementary school) focused onto the education considering v Mathematics and its...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
dc.identifier.lisID990008000380106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV