dc.contributor.advisor | Klenková, Jiřina | |
dc.creator | Dušková, Petra | |
dc.date.accessioned | 2017-06-27T09:57:21Z | |
dc.date.available | 2017-06-27T09:57:21Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/85555 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zabývá logopedickou intervencí u osob po cévní mozkové příhodě. Cílem práce je analýza komunikačních schopností u osob po cévní mozkové příhodě. Na základě této analýzy byl pro dva konkrétní jedince vytvořen terapeutický materiál, který se následně v rámci logopedické terapie ověřoval. Diplomová práce je rozdělena na dvě části. Teoretická část na základě současného stavu poznatků zpracovává problematiku cévní mozkové příhody a neurogenních poruch komunikace u osob po cévní mozkové příhodě. Praktická část je realizována pomocí kvalitativně zaměřeného šetření s využitím případových studií, pozorování a tvorbou vlastního terapeutického materiálu. Případové studie podrobněji popisují logopedickou terapii a práci s vytvořeným terapeutickým materiálem. Z výzkumného šetření vyplývá, že vytvořený terapeutický materiál je v praxi použitelný. KLÍČOVÁ SLOVA cévní mozková příhoda, afázie, dysartrie, terapeutický materiál, případová studie | cs_CZ |
dc.description.abstract | The diploma thesis deals with the speech therapy of people after stroke. The aim of this diploma thesis is the analysis of the communication abilities of people after stroke. On the basis of this analysis was created for two person therapeutic material, which was verified during speech therapy. The diploma thesis is devided into two parts. The theoretical part of the thesis analyses the issue of stroke and neurogenic communication disorders on the basis of the current state of knowledge. The practical part of the thesis is performed with qualitatively focused research with the use of case studies, observation and creating own therapeutic material. Case studies describe speech therapy and work with material. The research shows that the therapeutic material is usable in practice. KEYWORDS stroke, aphasia, dysarthria, therapeutic material, case studies | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | cévní mozková příhoda | cs_CZ |
dc.subject | afázie | cs_CZ |
dc.subject | dysartrie | cs_CZ |
dc.subject | terapeutický materiál | cs_CZ |
dc.subject | případová studie | cs_CZ |
dc.subject | stroke | en_US |
dc.subject | aphasia | en_US |
dc.subject | dysarthria | en_US |
dc.subject | therapeutic material | en_US |
dc.subject | case studies | en_US |
dc.title | Logopedická intervence u osob po cévní mozkové příhodě | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2017 | |
dcterms.dateAccepted | 2017-06-06 | |
dc.description.department | Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 175620 | |
dc.title.translated | Speech therapy of people after stroke | en_US |
dc.contributor.referee | Kopečný, Petr | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Speciální pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Special Education | en_US |
thesis.degree.program | Special Education | en_US |
thesis.degree.program | Speciální pedagogika | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Speciální pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Special Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Speciální pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Special Education | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Diplomová práce se zabývá logopedickou intervencí u osob po cévní mozkové příhodě. Cílem práce je analýza komunikačních schopností u osob po cévní mozkové příhodě. Na základě této analýzy byl pro dva konkrétní jedince vytvořen terapeutický materiál, který se následně v rámci logopedické terapie ověřoval. Diplomová práce je rozdělena na dvě části. Teoretická část na základě současného stavu poznatků zpracovává problematiku cévní mozkové příhody a neurogenních poruch komunikace u osob po cévní mozkové příhodě. Praktická část je realizována pomocí kvalitativně zaměřeného šetření s využitím případových studií, pozorování a tvorbou vlastního terapeutického materiálu. Případové studie podrobněji popisují logopedickou terapii a práci s vytvořeným terapeutickým materiálem. Z výzkumného šetření vyplývá, že vytvořený terapeutický materiál je v praxi použitelný. KLÍČOVÁ SLOVA cévní mozková příhoda, afázie, dysartrie, terapeutický materiál, případová studie | cs_CZ |
uk.abstract.en | The diploma thesis deals with the speech therapy of people after stroke. The aim of this diploma thesis is the analysis of the communication abilities of people after stroke. On the basis of this analysis was created for two person therapeutic material, which was verified during speech therapy. The diploma thesis is devided into two parts. The theoretical part of the thesis analyses the issue of stroke and neurogenic communication disorders on the basis of the current state of knowledge. The practical part of the thesis is performed with qualitatively focused research with the use of case studies, observation and creating own therapeutic material. Case studies describe speech therapy and work with material. The research shows that the therapeutic material is usable in practice. KEYWORDS stroke, aphasia, dysarthria, therapeutic material, case studies | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |