Možnosti uplatnění konceptu age managementu v různých typech škol v Praze
Application options of the Concept of age management for different types of schools in Prague
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/85401Identifikátory
SIS: 185960
Kolekce
- Kvalifikační práce [19116]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Veteška, Jaroslav
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Management vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Centrum školského managementu
Datum obhajoby
23. 5. 2017
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
age management, diverzity management, pedagogové 50 plus, provozní pracovníci 50 plus, nástroje age managementu, ředitelé škol, výzkumné šetřeníKlíčová slova (anglicky)
age management, age management tools, diversity management, employees 50plus, school headmasters, teachers 50plus, research surveyTato diplomová práce se zabývá konceptem diverzity managementu, podrobněji age managementem, tedy řízením lidských zdrojů s ohledem na věk a možnosti zaměstnance. V teoretické části se zaobírá řízením diverzity v pracovních týmech, definuje age management jako možnost přizpůsobení organizace potřebám stárnoucích zaměstnanců. Poukazuje na demografický vývoj společnosti, přibližuje věkové rozložení učitelů ve školách v České republice. Empirická část blíže popisuje nástroje age managementu jako vhodný prostředek k přizpůsobení pracovních podmínek zaměstnancům 50 plus a obsahuje tři dílčí šetření ve třech mateřských, třech základních a třech základních uměleckých školách v Praze. Formou polostrukturovaných rozhovorů s řediteli těchto škol a zároveň dotazníky na téma age managementu a využitím jeho nástrojů mezi skupinou pedagogů 50 plus a skupinou provozních zaměstnanců 50 plus na šetřených školách komparuje možnosti zavedení nástrojů age managementu do škol s potřebami zaměstnanců 50 plus na těchto školách. Cílem této práce je popsat a porovnat současný stav využívání prvků age managementu v mateřských, základních a základních uměleckých školách a poté navrhnout opatření age managementu aplikovatelná do personálního řízení škol. KLÍČOVÁ SLOVA age management, diverzity management, pedagogové 50 plus,...
This thesis is following up a concept of diversity management, in great detail we are talking here about age management, which is human resources management with respect to age and ability of the employee. The theoretical part deals with management of diversity in work teams, defines age management as the possibility of adapting the organization to the needs of aging employees. Highlights the demographic development of the society, bringing us near to age spread of the teachers in schools in the Czech Republic. The empirical part describes in detail the age management tools as suitable instrument for adapting the working conditions for the employees of age 50+. It contains three sub-surveys in three kindergartens, three Primary Schools and three Elementary Art Schools in Prague. Based on semi-structured interviews with the directors and also on answering questionnaires about the age management and the utilization of its tools in between the group of pedagogues of age 50+ and the group of operational staff of age 50+ at the surveyed schools compares the possibility of introducing the instruments of the age management to schools with needs of employees of age 50+. The aim of this work is to describe and compare the current state of use of the age management elements in kindergartens, Primary Schools...
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Zapojování pracovníků středního managementu do aktivit vedení mateřské školy
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOŠkrabalová, Šárka (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2016)Datum obhajoby: 13. 9. 2016 -
Efektivní porada jako nástroj řízení sloučených zařízení ZŠ a MŠ
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOKynčlová, Zlatuše (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2011)Datum obhajoby: 31. 5. 2011 -
Osobnostní, odborné a sociální kvality projektového manažera
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOZobačová, Denisa (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2013)Datum obhajoby: 27. 5. 2013Diplomová práce je rozdělena na dvě základní části. První z nich se věnuje osobnostním, sociálním a odborných znalostem projektového manažera a druhá mapuje výuku soft skills na vysokých školách s oborem Informační studia ...