Show simple item record

Hard of hearing person in process of education
dc.contributor.advisorHádková, Kateřina
dc.creatorHavelková, Pavlína
dc.date.accessioned2017-08-18T09:58:22Z
dc.date.available2017-08-18T09:58:22Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/85226
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá procesem edukace nedoslýchavých lidí. Práce vychází z příslušné odborné literatury a je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část práce shrnuje klasifikaci osob se sluchovým postižením, nedoslýchavost a její specifika. Dále se práce podrobněji zaměřuje na vzdělávání osob se sluchovým postižením a zabývá se vývojem vzdělávání těchto osob. Mimo jiné se zajímá i o legislativní opatření ve vztahu ke školství a konkrétně se zaměřuje na vzdělávání nedoslýchavých osob na různých typech a stupních škol. Teoretická část je zakončena popisem aktuální situace v České republice v kontextu vybraných oblastí vzdělávání osob s postižením sluchu. Praktická část sestává z výzkumného šetření provedeného pomocí rozhovorů, které jsou analyzovány výzkumnou metodou zakotvené teorie. Praktická část za pomoci výzkumného šetření zjišťuje, jaké postoje zaujímají nedoslýchaví lidé při studiu. Práce si klade za úkol zjistit, s jakými pozitivy a negativy se tito lidé setkávají při svém studiu. Výstupy výzkumného šetření poukázaly na jevy, které se ve školství objevují a jak je respondenti vnímají. Závěrem jsou shrnuty poznatky z výzkumu a literatury a formulována doporučení, jak podpořit úspěšný průběh vzdělávacího procesu.cs_CZ
dc.description.abstractThe thesis deals with the process of education of hard of hearing people. The work is based on relevant professional literature and is divided into the theoretical and practical part. The theoretical part of the work sums up the classification of hearing impaired people, hearing loss and its specifics. The work further focuses on the education of people with hearing impairment and pursues the development of education of these people in more detail. Besides, it takes interest in legislative measures related to schooling and concentrates on the education of hard of hearing people in various types and stages of schools in particular. The theoretical part concludes with a description of the current situation in the Czech Republic in the context of the chosen areas of education of hearing impaired people. The practical part consists of a research survey carried out by means of interviews that are analysed using the grounded theory research method. Using a research survey, the practical part looks into the attitudes that hard of hearing people maintain while studying. The aim of the work is to find out which positives and negatives these people meet during their studies. The outcomes of the research survey highlighted the phenomena that emerge in schooling and how the respondents perceive them. Finally,...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectHearing impairmenten_US
dc.subjectcommunicationen_US
dc.subjectintegrationen_US
dc.subjectinclusionen_US
dc.subjecteducationen_US
dc.subjectcommon schoolen_US
dc.subjectschool for the hearing impaireden_US
dc.subjecthearing impaired pupils and studentsen_US
dc.subjectsupport measuresen_US
dc.subjectattitudes during studiesen_US
dc.subjectNedoslýchavostcs_CZ
dc.subjectkomunikacecs_CZ
dc.subjectintegracecs_CZ
dc.subjectinkluzecs_CZ
dc.subjectvzdělávánícs_CZ
dc.subjectběžná školacs_CZ
dc.subjectškola pro sluchově postiženécs_CZ
dc.subjectžáci a studenti se sluchovým postiženímcs_CZ
dc.subjectpodpůrná opatřenícs_CZ
dc.subjectpostoje při studiucs_CZ
dc.titleNedoslýchavý člověk v procesu edukacecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2017
dcterms.dateAccepted2017-06-01
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId175261
dc.title.translatedHard of hearing person in process of educationen_US
dc.contributor.refereeKomorná, Marie
dc.identifier.aleph002141815
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSpecial Educationen_US
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programSpecial Educationen_US
thesis.degree.programSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSpecial Educationen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá procesem edukace nedoslýchavých lidí. Práce vychází z příslušné odborné literatury a je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část práce shrnuje klasifikaci osob se sluchovým postižením, nedoslýchavost a její specifika. Dále se práce podrobněji zaměřuje na vzdělávání osob se sluchovým postižením a zabývá se vývojem vzdělávání těchto osob. Mimo jiné se zajímá i o legislativní opatření ve vztahu ke školství a konkrétně se zaměřuje na vzdělávání nedoslýchavých osob na různých typech a stupních škol. Teoretická část je zakončena popisem aktuální situace v České republice v kontextu vybraných oblastí vzdělávání osob s postižením sluchu. Praktická část sestává z výzkumného šetření provedeného pomocí rozhovorů, které jsou analyzovány výzkumnou metodou zakotvené teorie. Praktická část za pomoci výzkumného šetření zjišťuje, jaké postoje zaujímají nedoslýchaví lidé při studiu. Práce si klade za úkol zjistit, s jakými pozitivy a negativy se tito lidé setkávají při svém studiu. Výstupy výzkumného šetření poukázaly na jevy, které se ve školství objevují a jak je respondenti vnímají. Závěrem jsou shrnuty poznatky z výzkumu a literatury a formulována doporučení, jak podpořit úspěšný průběh vzdělávacího procesu.cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis deals with the process of education of hard of hearing people. The work is based on relevant professional literature and is divided into the theoretical and practical part. The theoretical part of the work sums up the classification of hearing impaired people, hearing loss and its specifics. The work further focuses on the education of people with hearing impairment and pursues the development of education of these people in more detail. Besides, it takes interest in legislative measures related to schooling and concentrates on the education of hard of hearing people in various types and stages of schools in particular. The theoretical part concludes with a description of the current situation in the Czech Republic in the context of the chosen areas of education of hearing impaired people. The practical part consists of a research survey carried out by means of interviews that are analysed using the grounded theory research method. Using a research survey, the practical part looks into the attitudes that hard of hearing people maintain while studying. The aim of the work is to find out which positives and negatives these people meet during their studies. The outcomes of the research survey highlighted the phenomena that emerge in schooling and how the respondents perceive them. Finally,...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV