Chyby ve vyjadřování uživatelů Facebooku
Common expression mistakes of Facebook users
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/84826Identifikátory
SIS: 162124
Kolekce
- Kvalifikační práce [20518]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Palkosková, Olga
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra českého jazyka
Datum obhajoby
25. 5. 2017
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Facebook, komunikace, jazyková chyba, český jazyk, sociální síťKlíčová slova (anglicky)
Facebook, communication, language mistake, czech language, social networkDiplomová práce se zabývá písemnou formou komunikace uživatelů sociální sítě Facebook a členů blíže určených skupin. Jejím cílem bylo zmapovat chybovost v psaném projevu z hlediska vybraných jevů pravopisu lexikálního, morfologického a syntaktického. Dále se pak zaměřuje na nerespektování pravidel typografických. Zmíněnou problematiku jsme řešila analýzou vložených statusů a komentářů členů blíže určených skupin Facebooku. Provedeným výzkumem jsem zjistila, že velké množství autorů textů chybuje v základních pravopisných jevech, které jsou vyučovány na 1. stupni základní školy. Další důležité zjištění je takové, že mnoho uživatelů zastává názor, že dodržování pravopisných pravidel na sociální síti Facebook není důležité a jako prioritní považují obsah svého sdělení.
This diploma thesis deals with the written form of communication by users of the social networking website Facebook and members of specified groups. Its aim is to map errors in written expression in the topics of spelling lexicography, morphology and syntactics. In addition it is focused on analysing the extent to which typographical rules are disregarded. These problems were investigated by analysis of the inserted statuses and comments by the members of the selected and specified groups of Facebook. In my research, I found that a large number of the authors made elementary mistakes in spelling that are taught in the first grade of the primary school. Another important discovery is that many users hold the opinion that observing the grammatical rules is less of a priority than the content of their communication.
