Zobrazit minimální záznam

Cooperation between kindergarten, primary school and family
dc.contributor.advisorHejlová, Helena
dc.creatorMalá, Eva
dc.date.accessioned2017-09-06T09:47:20Z
dc.date.available2017-09-06T09:47:20Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/84792
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá formami spolupráce mezi mateřskou školou, základní školou a rodinou v přípravě dětí a jejich rodiny na bezproblémový přechod do základního vzdělávání. V teoretické části charakterizuji prolínání předškolního a primárního vzdělávání, zaměřuji se na hlubší uchopení tématu souvisejícího se zralostí a připraveností dětí pro vstup do školy. Dále upozorňuji na možná rizika, která mohou při přestupu do základní školy nastat a poukazuji na spolupráci rodiny a školy v kurikulárních dokumentech. V empirické části se prostřednictvím akčního výzkumu a na základě rozhovorů s učitelkami prvních tříd snažím odpovědět na otázky, za jakých podmínek má spolupráce mezi mateřskou školou, základní školou a rodinou pozitivní vliv při přestupu do základního vzdělávání a na počáteční adaptaci v novém prostředí. Popisuji efektivní metody spolupráce, které přispívají k plynulému vstupu dětí do školy, a uvádím možnosti, jak dostatečně informovat rodiče o možných potížích, které mohou v určitých situacích nastat. Přínos této práce spatřuji především ve shromáždění efektivních metod spolupráce, které v praxi fungují a podporují nejen dítě, ale i rodinu při zvládání nových situací spojených s přechodem do základní školy, které jsou důležitou součástí jejich života. Klíčová slova mateřská škola,...cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis is centered on the subject of the form of cooperation between the kindergarten, the primary school and the family to prepare the children and their families for the least problematic transition into primary level education.The theoretical part of the thesis is characterised as focusing on the confluence of pre-school education and primary school education and in particular in this section I measure the depth of understanding of the topic of preparing children for entering schooling. Subsequently I bring attention to the possible risks which can appear when a child starts primary school and I look into the cooperation of the family and the school in the curriculum documentation. In the practical part of the thesis the basis is action research from actual dialogues with teachers who teach the first grades, I attempt to uncover which classifications of cooperation between the kindergarten, primary school and family will have the most positive effect on enabling the smoothest transition to the new environment. I described effective methods of cooperation which will encourage the smoothest induction of children to the new school, and I mention the possibilities of how to inform the family of possible challenges which can appear in certain circumstances. Keywords kindergarten, primary school,...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectkindergartenen_US
dc.subjectprimaryschoolen_US
dc.subjectfamilyen_US
dc.subjectcooperationen_US
dc.subjectpreparing for primary schoolen_US
dc.subjectadaptationen_US
dc.subjectaction researchen_US
dc.subjectmateřská školacs_CZ
dc.subjectzákladní školacs_CZ
dc.subjectrodinacs_CZ
dc.subjectspoluprácecs_CZ
dc.subjectpříprava na základní školucs_CZ
dc.subjectadaptacecs_CZ
dc.subjectakční výzkumcs_CZ
dc.titleSpolupráce mezi mateřskou školou, základní školou a rodinoucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2017
dcterms.dateAccepted2017-05-24
dc.description.departmentKatedra primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId160606
dc.title.translatedCooperation between kindergarten, primary school and familyen_US
dc.contributor.refereeKargerová, Jana
dc.identifier.aleph002140442
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra primární pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá formami spolupráce mezi mateřskou školou, základní školou a rodinou v přípravě dětí a jejich rodiny na bezproblémový přechod do základního vzdělávání. V teoretické části charakterizuji prolínání předškolního a primárního vzdělávání, zaměřuji se na hlubší uchopení tématu souvisejícího se zralostí a připraveností dětí pro vstup do školy. Dále upozorňuji na možná rizika, která mohou při přestupu do základní školy nastat a poukazuji na spolupráci rodiny a školy v kurikulárních dokumentech. V empirické části se prostřednictvím akčního výzkumu a na základě rozhovorů s učitelkami prvních tříd snažím odpovědět na otázky, za jakých podmínek má spolupráce mezi mateřskou školou, základní školou a rodinou pozitivní vliv při přestupu do základního vzdělávání a na počáteční adaptaci v novém prostředí. Popisuji efektivní metody spolupráce, které přispívají k plynulému vstupu dětí do školy, a uvádím možnosti, jak dostatečně informovat rodiče o možných potížích, které mohou v určitých situacích nastat. Přínos této práce spatřuji především ve shromáždění efektivních metod spolupráce, které v praxi fungují a podporují nejen dítě, ale i rodinu při zvládání nových situací spojených s přechodem do základní školy, které jsou důležitou součástí jejich života. Klíčová slova mateřská škola,...cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis is centered on the subject of the form of cooperation between the kindergarten, the primary school and the family to prepare the children and their families for the least problematic transition into primary level education.The theoretical part of the thesis is characterised as focusing on the confluence of pre-school education and primary school education and in particular in this section I measure the depth of understanding of the topic of preparing children for entering schooling. Subsequently I bring attention to the possible risks which can appear when a child starts primary school and I look into the cooperation of the family and the school in the curriculum documentation. In the practical part of the thesis the basis is action research from actual dialogues with teachers who teach the first grades, I attempt to uncover which classifications of cooperation between the kindergarten, primary school and family will have the most positive effect on enabling the smoothest transition to the new environment. I described effective methods of cooperation which will encourage the smoothest induction of children to the new school, and I mention the possibilities of how to inform the family of possible challenges which can appear in certain circumstances. Keywords kindergarten, primary school,...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra primární pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990021404420106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV