Využití netradičních pomůcek v hodinách tělesné výchovy na 1. stupni základní školy
Non-tradicional teaching utilities in physical education lessons at a primary school
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/84783Identifikátory
SIS: 176881
Kolekce
- Kvalifikační práce [18678]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Hronzová, Marie
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra tělesné výchovy
Datum obhajoby
24. 5. 2017
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
Netradiční pomůcky, hra, tělesná výchovaKlíčová slova (anglicky)
Non-tradicional utilities, game, physical educationDiplomová práce pojednává o využití netradičních pomůcek v hodinách tělesné výchovy na 1. stupni základní školy. V teoretické části se zabývá vývojem dítěte školního věku z hlediska fyziologického, psychologického a sociálního, TV v RVP. Dále také motivací dítěte, významem a funkcí hry v jeho světě, recyklací odpadu a netradičními pomůckami. V praktické části jde o zjištění, jaké pomůcky učitelé používají nejčastěji, jak moc využívají netradiční pomůcky ve svých hodinách, ověření her s netradičními pomůckami v praxi a vytvoření sborníku her jako inspirace pro učitele. Dále je zde také porovnání aktivity dětí v hodinách s tradičními a netradičními pomůckami. Závěr práce je shrnutí zjištění z odučených hodin a zhodnocení úspěšnosti. KLÍČOVÁ SLOVA hra, motivace, netradiční pomůcky, tělesná výchova
The thesis discusses the use of non-tradicional utilities in physical education classes at 1st grade of elementary school. The theoretical part deals with the development of school-aged child in terms of physiological, psychological and social, TV in RVP. Furthermore, the motivation of the child, the meaning and function of the game in his world, recycling waste and unconventional tools. In the practical part comes to finding what tools teachers use most often, how much use non-tradicional utilities in their classes, verifying games with non-tradicional utilities in practice and create collection of games as an inspiration for teachers. Furthermore there is also a comparison of activities of children in hours with traditional and non- traditional utilities. The conclusion is a summary of findings from the lessons taught and evaluating success. KEYWORDS game, motivation, non-tradicional utilities, physical education