Show simple item record

Non-tradicional teaching utilities in physical education lessons at a primary school
dc.contributor.advisorKuhnová, Věra
dc.creatorHejrová, Veronika
dc.date.accessioned2017-06-14T09:05:38Z
dc.date.available2017-06-14T09:05:38Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/84783
dc.description.abstractThe thesis discusses the use of non-tradicional utilities in physical education classes at 1st grade of elementary school. The theoretical part deals with the development of school-aged child in terms of physiological, psychological and social, TV in RVP. Furthermore, the motivation of the child, the meaning and function of the game in his world, recycling waste and unconventional tools. In the practical part comes to finding what tools teachers use most often, how much use non-tradicional utilities in their classes, verifying games with non-tradicional utilities in practice and create collection of games as an inspiration for teachers. Furthermore there is also a comparison of activities of children in hours with traditional and non- traditional utilities. The conclusion is a summary of findings from the lessons taught and evaluating success. KEYWORDS game, motivation, non-tradicional utilities, physical educationen_US
dc.description.abstractDiplomová práce pojednává o využití netradičních pomůcek v hodinách tělesné výchovy na 1. stupni základní školy. V teoretické části se zabývá vývojem dítěte školního věku z hlediska fyziologického, psychologického a sociálního, TV v RVP. Dále také motivací dítěte, významem a funkcí hry v jeho světě, recyklací odpadu a netradičními pomůckami. V praktické části jde o zjištění, jaké pomůcky učitelé používají nejčastěji, jak moc využívají netradiční pomůcky ve svých hodinách, ověření her s netradičními pomůckami v praxi a vytvoření sborníku her jako inspirace pro učitele. Dále je zde také porovnání aktivity dětí v hodinách s tradičními a netradičními pomůckami. Závěr práce je shrnutí zjištění z odučených hodin a zhodnocení úspěšnosti. KLÍČOVÁ SLOVA hra, motivace, netradiční pomůcky, tělesná výchovacs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectNetradiční pomůckycs_CZ
dc.subjecthracs_CZ
dc.subjecttělesná výchovacs_CZ
dc.subjectNon-tradicional utilitiesen_US
dc.subjectgameen_US
dc.subjectphysical educationen_US
dc.titleVyužití netradičních pomůcek v hodinách tělesné výchovy na 1. stupni základní školycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2017
dcterms.dateAccepted2017-05-24
dc.description.departmentKatedra tělesné výchovycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId176881
dc.title.translatedNon-tradicional teaching utilities in physical education lessons at a primary schoolen_US
dc.contributor.refereeHronzová, Marie
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra tělesné výchovycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce pojednává o využití netradičních pomůcek v hodinách tělesné výchovy na 1. stupni základní školy. V teoretické části se zabývá vývojem dítěte školního věku z hlediska fyziologického, psychologického a sociálního, TV v RVP. Dále také motivací dítěte, významem a funkcí hry v jeho světě, recyklací odpadu a netradičními pomůckami. V praktické části jde o zjištění, jaké pomůcky učitelé používají nejčastěji, jak moc využívají netradiční pomůcky ve svých hodinách, ověření her s netradičními pomůckami v praxi a vytvoření sborníku her jako inspirace pro učitele. Dále je zde také porovnání aktivity dětí v hodinách s tradičními a netradičními pomůckami. Závěr práce je shrnutí zjištění z odučených hodin a zhodnocení úspěšnosti. KLÍČOVÁ SLOVA hra, motivace, netradiční pomůcky, tělesná výchovacs_CZ
uk.abstract.enThe thesis discusses the use of non-tradicional utilities in physical education classes at 1st grade of elementary school. The theoretical part deals with the development of school-aged child in terms of physiological, psychological and social, TV in RVP. Furthermore, the motivation of the child, the meaning and function of the game in his world, recycling waste and unconventional tools. In the practical part comes to finding what tools teachers use most often, how much use non-tradicional utilities in their classes, verifying games with non-tradicional utilities in practice and create collection of games as an inspiration for teachers. Furthermore there is also a comparison of activities of children in hours with traditional and non- traditional utilities. The conclusion is a summary of findings from the lessons taught and evaluating success. KEYWORDS game, motivation, non-tradicional utilities, physical educationen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra tělesné výchovycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV