Klima ve školských zařízeních působících ve věznicích a v běžných odborných učilištích
Climate in the school working in prisons and in ordinary vocational schools
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/84724Identifikátory
SIS: 179450
Kolekce
- Kvalifikační práce [19116]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Nováková, Daniela
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy pedagogika - výchova ke zdraví
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
23. 5. 2017
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
klima školy, faktory klimatu, učitel, učitelský sbor, vězeňské prostředí, vzděláváníKlíčová slova (anglicky)
climate in the school, climate factors, teacher, staff, inclusion, prison environment, educationCílem diplomové práce je snaha zjistit do jaké míry ovlivňuje vězeňské prostředí klima učitelského sboru. V teoretické části se po vymezení základních pojmů budeme věnovat klimatu školy. Toto základní téma vysvětlíme pomocí základních faktorů ovlivňujících klima školy z pohledu rodiče, žáka, ředitele a učitele. Věnovat se budeme vlivu učitelů na klima školy i tím, jak ovlivňuje klima školy učitele. Poslední kapitola teoretické části se věnuje vzdělávání vězněných osob v prostředí výkonu trestu odnětí svobody a možnostmi vzdělávání, které tento systém vězněným osobám nabízí. Klíčová slova: klima školy, faktory klimatu, učitel, učitelský sbor, vězeňské prostředí, vzdělávání
The aim of this thesis is to find out to what extent the prison environment can influence the mood of a teaching staff. In the theoretical part, after defining the basic concepts, we are going to deal with a school climate. This basic theme is explained by the basic factors affecting school climate from the perspective of a parent, pupil, director and teacher. We are going to attend to the influence of teachers over school and how that school climate can affect teachers. The last chapter is dedicated to educating inmates in an environment of imprisonment and education possibilities which are offers to prisoner by this system. Key words: school climate, climate factors, teacher, staff, prison environment, education