Klima ve školských zařízeních působících ve věznicích a v běžných odborných učilištích
Climate in the school working in prisons and in ordinary vocational schools
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/84724Identifiers
Study Information System: 179450
Collections
- Kvalifikační práce [19345]
Author
Advisor
Referee
Nováková, Daniela
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Pedagogy - Health Education
Department
Information is unavailable
Date of defense
23. 5. 2017
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
klima školy, faktory klimatu, učitel, učitelský sbor, vězeňské prostředí, vzděláváníKeywords (English)
climate in the school, climate factors, teacher, staff, inclusion, prison environment, educationCílem diplomové práce je snaha zjistit do jaké míry ovlivňuje vězeňské prostředí klima učitelského sboru. V teoretické části se po vymezení základních pojmů budeme věnovat klimatu školy. Toto základní téma vysvětlíme pomocí základních faktorů ovlivňujících klima školy z pohledu rodiče, žáka, ředitele a učitele. Věnovat se budeme vlivu učitelů na klima školy i tím, jak ovlivňuje klima školy učitele. Poslední kapitola teoretické části se věnuje vzdělávání vězněných osob v prostředí výkonu trestu odnětí svobody a možnostmi vzdělávání, které tento systém vězněným osobám nabízí. Klíčová slova: klima školy, faktory klimatu, učitel, učitelský sbor, vězeňské prostředí, vzdělávání
The aim of this thesis is to find out to what extent the prison environment can influence the mood of a teaching staff. In the theoretical part, after defining the basic concepts, we are going to deal with a school climate. This basic theme is explained by the basic factors affecting school climate from the perspective of a parent, pupil, director and teacher. We are going to attend to the influence of teachers over school and how that school climate can affect teachers. The last chapter is dedicated to educating inmates in an environment of imprisonment and education possibilities which are offers to prisoner by this system. Key words: school climate, climate factors, teacher, staff, prison environment, education