Individualizace v hodinách prvouky na 1.stupni ZŠ
Individualization in Social studies and Sience in primary school instruction
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/84184Identifiers
Study Information System: 132790
Collections
- Kvalifikační práce [16239]
Author
Advisor
Referee
Stará, Jana
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Teacher Training for Primary Schools
Department
Information is unavailable
Date of defense
3. 9. 2015
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
individualizace, diferenciace, prvouka, učitel rpimární školy, plánování vyučováníKeywords (English)
individualization, differentiation, Social studies and Sience, primary school teacher, instruction planningPráce má teoreticko-empirický charakter s těžištěm v empirické části. Východiskem pro řešení je aktuální požadavek na kompetentnost učitele primární skupiny pracovat s diferenciovanou skupinou žáků, zohledňovat rozdílné vzdělávací potřeby v rámci plánování, realizace i reflexe vyučování. Cílem práce je zjistit, zda a jakým způsobem naplňují učitelé primární školy tento požadavek v hodinách prvouky. Popsat a zhodnotit naplňování tohoto požadavku při realizaci konkrétního tematického celku u několika učitelů. Pro naplnění cílů jsou využity metody obsahové analýzy, dotazování a přímého pozorování výuky. Klíčová slova Individualizace, diferenciace, prvouka, učitel primární školy, plánování vyučování Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
The diploma thesis has a theoretically-empirical character with a focus on the empirical part. The starting point for the solution is the requirement of the primary teacher competence to work with the differentiated group of pupils, take into account different educational needs in the planning, implementation and reflection of teaching. The aim is to determine whether and how teachers fulfill the requirement of primary school in natural science lessons. Describe and evaluate the implementation of this requirement during the realization of specific thematic unit by several teachers. Methods of the content analysis, interviews and direct observation of teaching are used to fulfill the targets of the thesis. Keywords Individualization, differentiation, Social studies and Science, primary school teacher, instruction planning Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)