Zobrazit minimální záznam

Evaluation of school-based prevention programme "Típni to I"
dc.contributor.advisorPavlas Martanová, Veronika
dc.creatorVanek, Marián
dc.date.accessioned2017-06-02T10:56:33Z
dc.date.available2017-06-02T10:56:33Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/84007
dc.description.abstractNÁZEV: Evaluace programu školské specifické prevence "Típni to I" AUTOR: Marián Vanek KATEDRA: Psychologie VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Veronika Pavlas Martanová, Ph.D. ABSTRAKT: Diplomová práce se zabývá analýzou potřeb a formativní evaluací výsledku školského preventivního programu České koalice proti tabáku (ČKPT) "Típni to I" zaměřeného na rizikové užívání tabáku v 7. třídách ZŠ a sekundách víceletých gymnázií s cílem získat důkazy o funkčních a nefunkčních částech programu vzhledem k potřebám cílové skupiny. Program byl hodnocen z hlediska KAB modelu a byl k tomu využit smíšený design se zastřešujícím participativním paradigmatem vzhledem k tomu, že autor práce je zároveň lektorem hodnoceného programu. Pro sběr empirických dat byl využit dotazník vlastní výroby obsahující znalostní test, postojovou škálu ke kouření a dotazy monitorující sklony ke kuřáctví respondentů, dále problémově zaměřené rozhovory s lektory ČKPT, manuál programu "Típni to I" a poznatky z rešerše literatury týkající se požadavků na kvalitní preventivní program rizikového užívání tabáku. Dotazník byl v experimentální skupině (12 tříd, 202 žáků) zadán dvakrát - jednou před realizací programu a poté s dvou-třítýdenním odstupem po jeho realizaci, kontrolní skupina nebyla využita. Bylo zjištěno, že program je efektivní v ovlivnění znalostí žáků...cs_CZ
dc.description.abstractTITLE: Evaluation of school-based prevention programme "Típni to I" AUTHOR: Marián Vanek DEPARTMENT: Department of Psychology SUPERVISOR: PhDr. Veronika Pavlas Martanová, Ph.D. ABSTRACT: This thesis deals with need assessment and formative outcome evaluation of school-based smoking prevention programme "Típni to I" which is designed for the pupils of 7th grade of elementary school. The main focus of evaluation was to obtain evidence of functional and nonfunctional parts of the programme with regards to needs of the target population and the KAB model. Combined qualitative-quantitative research design with participatory research paradigm was used. It is important to note that the author of the evaluation is at the same time member of the organization Česká koalice proti tabáku (ČKPT) which produces the evaluated programme. Self-made questionnaire, interviews with ČKPT lecturers and written products of the programme "Típni to I" were used to obtain empirical data. Questionnaire was assigned twice in experimental group (12 classes, 202 pupils), firstly before the programme implementation and then 2-3 weeks after realization of the prevention (pre-post design), no control group was used. Prevention programme proved to be effective in improving tobacco risks knowledge, communication skill to refuse cigarettes,...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectprimární prevencecs_CZ
dc.subjectevaluace výsledkucs_CZ
dc.subjecttabakismuscs_CZ
dc.subjectzávislost na tabákucs_CZ
dc.subjectrizikové chovánícs_CZ
dc.subjectzákladní školacs_CZ
dc.subjectprimary preventionen_US
dc.subjectoutcome evaluationen_US
dc.subjecttobacco dependenceen_US
dc.subjectelementary schoolen_US
dc.titleEvaluace programu školské specifické prevence "Típni to I"cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-09-06
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId160915
dc.title.translatedEvaluation of school-based prevention programme "Típni to I"en_US
dc.contributor.refereeČermáková, Markéta
dc.identifier.aleph002105171
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologiecs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychologyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csNÁZEV: Evaluace programu školské specifické prevence "Típni to I" AUTOR: Marián Vanek KATEDRA: Psychologie VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Veronika Pavlas Martanová, Ph.D. ABSTRAKT: Diplomová práce se zabývá analýzou potřeb a formativní evaluací výsledku školského preventivního programu České koalice proti tabáku (ČKPT) "Típni to I" zaměřeného na rizikové užívání tabáku v 7. třídách ZŠ a sekundách víceletých gymnázií s cílem získat důkazy o funkčních a nefunkčních částech programu vzhledem k potřebám cílové skupiny. Program byl hodnocen z hlediska KAB modelu a byl k tomu využit smíšený design se zastřešujícím participativním paradigmatem vzhledem k tomu, že autor práce je zároveň lektorem hodnoceného programu. Pro sběr empirických dat byl využit dotazník vlastní výroby obsahující znalostní test, postojovou škálu ke kouření a dotazy monitorující sklony ke kuřáctví respondentů, dále problémově zaměřené rozhovory s lektory ČKPT, manuál programu "Típni to I" a poznatky z rešerše literatury týkající se požadavků na kvalitní preventivní program rizikového užívání tabáku. Dotazník byl v experimentální skupině (12 tříd, 202 žáků) zadán dvakrát - jednou před realizací programu a poté s dvou-třítýdenním odstupem po jeho realizaci, kontrolní skupina nebyla využita. Bylo zjištěno, že program je efektivní v ovlivnění znalostí žáků...cs_CZ
uk.abstract.enTITLE: Evaluation of school-based prevention programme "Típni to I" AUTHOR: Marián Vanek DEPARTMENT: Department of Psychology SUPERVISOR: PhDr. Veronika Pavlas Martanová, Ph.D. ABSTRACT: This thesis deals with need assessment and formative outcome evaluation of school-based smoking prevention programme "Típni to I" which is designed for the pupils of 7th grade of elementary school. The main focus of evaluation was to obtain evidence of functional and nonfunctional parts of the programme with regards to needs of the target population and the KAB model. Combined qualitative-quantitative research design with participatory research paradigm was used. It is important to note that the author of the evaluation is at the same time member of the organization Česká koalice proti tabáku (ČKPT) which produces the evaluated programme. Self-made questionnaire, interviews with ČKPT lecturers and written products of the programme "Típni to I" were used to obtain empirical data. Questionnaire was assigned twice in experimental group (12 classes, 202 pupils), firstly before the programme implementation and then 2-3 weeks after realization of the prevention (pre-post design), no control group was used. Prevention programme proved to be effective in improving tobacco risks knowledge, communication skill to refuse cigarettes,...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
dc.identifier.lisID990021051710106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV