Specifika párového vyučování na 1.stupni ZŠ
Specifics of co-teaching at the primary school
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/83963Identifikátory
SIS: 165230
Kolekce
- Kvalifikační práce [19087]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kargerová, Jana
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra primární pedagogiky
Datum obhajoby
7. 9. 2016
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
Párové vyučování, financování párové výuky, začínající učitel, individualizace žáka, inovaceKlíčová slova (anglicky)
Co-teaching, funding co-teaching, beginning teacher, individualization of the student, innovationDiplomová práce vymezuje, jak probíhá párová výuka ve vztahu k individualizaci žáků a jaké jsou výhody párové výuky pro začínající učitele. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část popisuje párovou výuku ve vztahu k individualizaci a diferenciaci výuky včetně historického kontextu, poté porovnává párovou výuku s asistentem žáka a s asistentem pedagoga. Analyzuje podmínky a financování párového vyučování na základní škole. V praktické části na základě komparativní případové studie se zaměřím na třídy, v nichž se vyučuje párově. A porovnám podmínky edukace žáků s obtížemi v učení ve třídě s párovým vyučováním, ve třídě s asistentem pedagoga a s asistentem žáka. Diplomová práce se zabývá tím, co je párová výuka, za jakých podmínek funguje, jaké má párová výuka výhody vůči individualizaci žáků při jejich edukaci. KLÍČOVÁ SLOVA Párové vyučování, financování párové výuky, začínající učitel, individualizace žáka, inovace
This diploma thesis defines the co-teaching in relation to individualization of students. It describes the benefits of co-teaching for the beginning teacher. It is divided into theoretical and practical part. The theoretical part describes the co- teaching in relation to individualization and differentiation of teaching, including historical context. It compares co-teaching with a student' assistant and a teacher's assistant. It analyzes the conditions and financing of the co-teaching at the elementary school. I focus on co-taught classes based on comparative study in the practical part. I compare educational conditions of students with learning disabilities in the co-taught class, in the class with the teacher's assistant and the student's assistant. The thesis is devoted to co-teaching, under what conditions it works, what are the benefits of co-teaching in relation to individualization of students during their education. KEYWORDS Co-teaching, funding co-teaching, beginning teacher, individualization of the student, innovation