Vybrané poznatky průmyslové toxikologie
Selected Findings in Industrial Toxicology
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/8369Collections
- Kvalifikační práce [14370]
Author
Advisor
Referee
Holada, Karel
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Chemistry - Domestic Science
Department
Information is unavailable
Date of defense
25. 1. 2007
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords
Keywords not foundV návaznosti na cíle této diplomové práce uvádím tyto závěry: 1. Toxikologie tvoří nedílnou součást širokého vědního oboru chemie. Proto se domnívám, že by ve výuce na základních a středních školách neměla chybět. Je však nutné zařadit do výuky na výše zmíněných školách, vzhledem k obsáhlosti vědního oboru toxikologie, jen nejdůležitější toxikologické pojmy a toxikologicky nejvýznamnější látky, s kterými se studenti mohou setkat v běžném životě. Je důležité, aby si studenti uvědomovali rizika spojená s manipulací a zacházením s nebezpečnými látkami a přípravky. 2. Studenti gymnázia prokázali dobré znalosti základů toxikologie. Téměř všem studentům je pojem toxikologie znám, dokáží jej definovat a jmenovat jednotlivé jedy, toxické látky a přípravky. Studenti dokázali jmenovat těžké kovy, tolik nebezpečné pro životní prostředí a poradili si také s otázkou první pomoci v případě poleptání kyselinou. 3. V žádném případě bychom neměli podceňovat problematiku škodlivých účinků látek. S důležitými toxikologickými pojmy a zásadami zacházení s nebezpečnými látkami a přípravky je nutné seznamovat studenty již na základních školách, aby nedocházelo k případným zraněním a nehodám z nevědomosti a podceňování opatrnosti manipulace s těmito látkami.
V návaznosti na cíle této diplomové práce uvádím tyto závěry: 1. Toxikologie tvoří nedílnou součást širokého vědního oboru chemie. Proto se domnívám, že by ve výuce na základních a středních školách neměla chybět. Je však nutné zařadit do výuky na výše zmíněných školách, vzhledem k obsáhlosti vědního oboru toxikologie, jen nejdůležitější toxikologické pojmy a toxikologicky nejvýznamnější látky, s kterými se studenti mohou setkat v běžném životě. Je důležité, aby si studenti uvědomovali rizika spojená s manipulací a zacházením s nebezpečnými látkami a přípravky. 2. Studenti gymnázia prokázali dobré znalosti základů toxikologie. Téměř všem studentům je pojem toxikologie znám, dokáží jej definovat a jmenovat jednotlivé jedy, toxické látky a přípravky. Studenti dokázali jmenovat těžké kovy, tolik nebezpečné pro životní prostředí a poradili si také s otázkou první pomoci v případě poleptání kyselinou. 3. V žádném případě bychom neměli podceňovat problematiku škodlivých účinků látek. S důležitými toxikologickými pojmy a zásadami zacházení s nebezpečnými látkami a přípravky je nutné seznamovat studenty již na základních školách, aby nedocházelo k případným zraněním a nehodám z nevědomosti a podceňování opatrnosti manipulace s těmito látkami.