Marketingová komunikace Fyziofitness Černošice
Marketing communication of Fyziofitness Černošice
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/83618Identifiers
Study Information System: 179270
Collections
- Kvalifikační práce [8844]
Author
Advisor
Referee
Voráček, Josef
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
Sports Management
Department
Information is unavailable
Date of defense
10. 5. 2017
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
Marketingová komunikace, vývojová kineziologie, Fyziofitness ČernošiceKeywords (English)
Marketing communication, developmental kinesiology, Fyziofitness ČernošiceNázev: Marketingová komunikace Fyziofitness Černošice Cíle: Cílem této diplomové práce je analýza a zhodnocení současné marketingové komunikace Fyziofitness Černošice a to jak z pohledu současných zákazníků tak i vedení fitness centra. Na základě získaných poznatků poté vytvořit ucelený koncept marketingové komunikace za využití různé kombinace nástrojů komunikačního mixu. Metody: Pro účely zhodnocení současní marketingové komunikace je využit jak kvantitativní tak kvalitativní výzkum. Je aplikována metoda písemného dotazování na vzorku současných klientů fitness centra. Pro komplexní analýzu současného stavu je proveden hloubkový rozhovor s majitelem Fyziofitness Černošice. Výsledky: Výsledkem diplomové práce bude návrh nové marketingové komunikace pro období červen 2017 - červen 2018. Tento návrh bude předložen managementu fitness centra a poté bude uveden do praxe. Klíčová slova: marketingová komunikace, komunikační mix, online komunikace, marketingový výzkum, vývojová kineziologie ve fitness
Title: Marketing Communication of Fyziofitness Cernosice Objectives: : Aim of this thesis is to analyze and evaluate current marketing communication of Fyziofitness Cernosice from both the standpoint of its customers as well as its management. Based on gathered information, detailed concept of marketing communication is then presented, using mainly methods and tools of communication mix. Methods: To evaluate current marketing commmunications, both quantitave and qualitative methods of research were used. Clients of the fitness centre were asked to fill a questionaire and an interview with the owner of Fyziofitness Cernosice was conducted in order to better understand the current state of things. Results: The output of this thesis is an outline of marketing communication for the period starting June 2017, up until June 2018. This outline will then be presented to the management of the fitness centre and it will be used for this period of time. Keywords: marketing communication, communication mix, online communication, marketing research, developmental kinesiology in fitness