dc.contributor.advisor | Krčmářová, Tereza | |
dc.creator | Tomešová, Lucie | |
dc.date.accessioned | 2017-06-02T08:04:01Z | |
dc.date.available | 2017-06-02T08:04:01Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/83277 | |
dc.description.abstract | Práce reaguje na situaci současné školské praxe, kdy je na učitele kladen požadavek diferencovat a individualizovat výuku v heterogenních třídách. Mnozí učitelé k tomu nicméně nejsou dostatečně připraveni a relevantní odborné literatury včetně metodik, které by jim v praxi pomohly, je velmi málo. Cílem práce je proto shrnout nejnovější poznatky z této oblasti včetně konkrétních strategií a pokusit se navrhnout možný postup, kterého by se učitelé mohli při diferenciaci výuky držet. V teoretické části jsou shrnuty již známé poznatky z této oblasti z české i zahraniční litera- tury. Empirický kvalitativní výzkum je orientován na zjištění způsobu diferenciace dvou vybraných fakultních učitelů, kteří jsou významným profesním modelem pro studenty - budoucí učitele. Použitými výzkumnými metodami jsou zejména hloubkové rozhovory s učiteli a analýza pozorování resp. videonahrávek jejich výuky. | cs_CZ |
dc.description.abstract | The thesis reacts on the contemporary schooling when there is the need of differentiation and individualisation of teaching in heterogeneous classrooms. However, the teachers are not prepared enough to differentiate and there is only a minimum of relevant literature and methodological support. The main aim of the thesis is to summarise the latest findings in this field, to detect possible strategies of differentiation and individualisation at the lower primary school and to design feasible steps for the teachers to follow. In the theoretical part there are summarised already familiar findings from the external literature. In the empirical part I am focusing on the differentiation methods of two sample teachers, who are important models for the students - future teachers. The methods used predominantly in the research are the in-depth interviews with the teachers and an analysis of a recording of observed lessons. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | individualizace | cs_CZ |
dc.subject | diferenciace | cs_CZ |
dc.subject | strategie | cs_CZ |
dc.subject | učitel primární školy | cs_CZ |
dc.subject | výukové metody | cs_CZ |
dc.subject | kvalitativní výzkum | cs_CZ |
dc.subject | individualization | en_US |
dc.subject | differentiation | en_US |
dc.subject | strategies | en_US |
dc.subject | primary school teacher | en_US |
dc.subject | teaching methods | en_US |
dc.subject | qualitative research | en_US |
dc.title | Diferenciace a individualizace výuky na 1. stupni ZŠ | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2016 | |
dcterms.dateAccepted | 2016-09-07 | |
dc.description.department | Katedra primární pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 160753 | |
dc.title.translated | Differentiation and individualization of teaching at lower primary school | en_US |
dc.contributor.referee | Stará, Jana | |
dc.identifier.aleph | 002105165 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro základní školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra primární pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro základní školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Práce reaguje na situaci současné školské praxe, kdy je na učitele kladen požadavek diferencovat a individualizovat výuku v heterogenních třídách. Mnozí učitelé k tomu nicméně nejsou dostatečně připraveni a relevantní odborné literatury včetně metodik, které by jim v praxi pomohly, je velmi málo. Cílem práce je proto shrnout nejnovější poznatky z této oblasti včetně konkrétních strategií a pokusit se navrhnout možný postup, kterého by se učitelé mohli při diferenciaci výuky držet. V teoretické části jsou shrnuty již známé poznatky z této oblasti z české i zahraniční litera- tury. Empirický kvalitativní výzkum je orientován na zjištění způsobu diferenciace dvou vybraných fakultních učitelů, kteří jsou významným profesním modelem pro studenty - budoucí učitele. Použitými výzkumnými metodami jsou zejména hloubkové rozhovory s učiteli a analýza pozorování resp. videonahrávek jejich výuky. | cs_CZ |
uk.abstract.en | The thesis reacts on the contemporary schooling when there is the need of differentiation and individualisation of teaching in heterogeneous classrooms. However, the teachers are not prepared enough to differentiate and there is only a minimum of relevant literature and methodological support. The main aim of the thesis is to summarise the latest findings in this field, to detect possible strategies of differentiation and individualisation at the lower primary school and to design feasible steps for the teachers to follow. In the theoretical part there are summarised already familiar findings from the external literature. In the empirical part I am focusing on the differentiation methods of two sample teachers, who are important models for the students - future teachers. The methods used predominantly in the research are the in-depth interviews with the teachers and an analysis of a recording of observed lessons. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra primární pedagogiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990021051650106986 | |