Srovnávací analýza interpretací Janových pašijí Johanna Sebastiana Bacha
Comparative Analysis of Interpretations of the St. John Passion by Johann Sebastian Bach
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/82347Identifikátory
SIS: 149408
Kolekce
- Kvalifikační práce [18094]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Hurníková, Kateřina
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy hudební výchova - sbormistrovství
Katedra / ústav / klinika
Katedra hudební výchovy
Datum obhajoby
23. 5. 2016
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Johann Sebastian Bach, Janovy pašije, Velikonoce, pašije, barokní hudba, duchovní hudbaKlíčová slova (anglicky)
Johann Sebastian Bach, St. John's Passion, Easter, passion, baroque music, religious musicÚstředním tématem diplomové práce je srovnání vybraných interpretací Janových pašijí Johanna Sebastiana Bacha. Analýze předchází pojednání o Bachově životě a díle. Třetí kapitola pokračuje krátkým rozborem libreta, obsazení a dobových provedení Janových pašijí. Závěrečnou kapitolu naplňují interpretační rozbory vybraných nahrávek Bachových Janových pašijí - Karl Richter (1970), Nikolaus Harnoncourt (1985), Masaaki Suzuki (2000) a Raphaël Pichon (2013). Cílem je poukázat na základní vývojové trendy interpretace Bachovské hudby v posledních padesáti let. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
The main topic of the diploma thesis is comparison of selected interpretations of St. John's Passion by Johann Sebastian Bach. The part about life and work of Johann Sebastian Bach is followed by short analysis of libretto, choice of instruments and historic performances of St. John's Passion. The Final chapter deals with selected recordings of Bach's St. John's Passion - Karel Richter (1970), Nakolaus Harnoncourt (1985), Masaaki Suzuki (2000) and Raphaël Pichon (2013). The mail goal is to describe basic tendencies that influenced development of interpretation of Bach's music in the last fifty years. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)