Činitelé ovlivňující pracovní výkon pedagogických pracovníků středních škol v Příbrami
Factors affecting performance of teaching staff of secondary schools in Pribram
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/82346Identifiers
Study Information System: 172879
Collections
- Kvalifikační práce [19347]
Author
Advisor
Referee
Matušková, Zuzana
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Management of Education
Department
Information is unavailable
Date of defense
19. 5. 2016
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
personální práce, pedagogický pracovník, pracovní výkon, řízení pracovního výkonu, činitelé ovlivňující pracovní výkonnostKeywords (English)
HR work, teaching staff, work performance, performance management, factors affecting job performanceDiplomová práce popisuje a analyzuje činitele ovlivňující pracovní výkon. Zabývá se základními pojmy z oblasti řízení pracovního výkonu. Popsány jsou zvláště pojmy výkon práce, pracovní výkonnost, řízení pracovního výkonu a činitele ovlivňující pracovní výkon. Je vyjasněn rozdíl mezi osobními předpoklady k pracovnímu výkonu související přímo s pracovníkem a vnějšími činiteli, které pracovník nemůže sám ovlivnit. Práce je blíže zaměřena na rovinu procesu a prostředí, vyplývající ze života organizace. Tyto činitele jsou v práci ověřeny dotazníkovým šetřením na středních školách v Příbrami. Výzkumné šetření je provedeno kvantitativním způsobem s využitím dotazníkového šetření. Dotazníkové šetření bylo koncipováno tak, že umožnilo srovnání s analýzou současných definic pracovního výkonu a pracovní výkonnosti. V implementaci výzkumného šetření byly porovnány vlivy jednotlivých skupin činitelů ovlivňující pracovní výkon pedagogických pracovníků středních škol v Příbrami. Výzkumným šetřením byla potvrzena analýza současných definic pracovního výkonu a pracovní výkonnosti.
This diploma thesis describes and analyses the factors influences the working performance. It deals with the basic terms from the management area about the working performance. Mainly the terms work performance, work efficiency, working performance management are described, also the factors influencing the working efficiency are described. It clarifies the difference between the personal assumptions for the working performance relating directly with the worker and external factors, which cannot be influenced by the worker. Thesis is closely aimed at the process and setting which emerges from the organisation running. These factors are verified by the research done at the secondary school in Pribram. The research is executed by quantitative method with the usage of questionnaires. These questionnaires were drawn up that it enabled to compare with the analysis of current definitions of the working performance and working productivity. In the implementation of the research were compared the influences of the individual groups of factors which influence the pedagogical workers' working productivity on the secondary high schools in Pribram. The analysis of the current definitions dealing with the working performance and productivity were confirmed.