Řešitelnost zvýšení sezónního rozpočtu vybraného hokejového klubu
Solvability of increase of the season's budget in hockey club
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/817Identifiers
Study Information System: 56822
Collections
- Kvalifikační práce [8841]
Author
Advisor
Referee
Oponent B,
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
Sports Management
Department
Information is unavailable
Date of defense
22. 9. 2008
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Excellent
Název: Řešitelnost zvýšení rozpočtu hokejového klubu Anglický název: Solvability of increase season~s budget in hockey club Cíle práce: hlavním cílem diplomové práce je sestavit návrh, který bude obsahovat kroky vedoucí k posílení sezónního rozpočtu prvoligového hokejového klubu. Dalším úkolem je pomocí popisné analýzy rozebrat současnou komunikační strategii, najít v ní hlavní nedostatky a ty posléze eliminovat při tvorbě nové. V práci bude představen obsah nového nabídkového listu klubu. V analytické části bude také provedena SWOT analýza hokejového klubu. Posledním cílem práce je představení nových možností spolupráce se stávajícími či novými partnery klubu, a také uvedení doporučení pro klub, které by vedli ke stabilizaci klubu. Metoda: popisná analýza, SWOT analýza, interview, komparace. Výstupy: nabídkový list, komunikační strategie, analýza současné komunikační strategie. Klíčová slova: sportovní reklama, sponzorování, rozpočet, nabídkový list. Antonín Marx, 28.8.2008
Graduation theses called "Solvability of ice hockey club's seasonal budget increasing" is proposing introduce practical suggestion for 1. League hockey club to solving financial crisis. Afterwards, among other goals is submitting of potential partners list to hockey club, analysis of contemporary communication strategy and creation of a new communication strategy. In the theoretical part will be single notions and instruments taken to parts pertaining to subject matter of this task. In the analytic part will be used methods, which partly bring doser status quo of club's communication possibilities as well as method, which will submit overview of club's present circumstances to us. In the closing part will be on the basis of theoretical solutions and single analysis of the present state compiling a new communication strategy, implementing an application of this strategy as well as club's stock list creating with suggestion of factual partners, which could accost a club.