dc.contributor.advisor | Felcmanová, Lenka | |
dc.creator | Kramářová, Dana | |
dc.date.accessioned | 2020-11-26T16:52:50Z | |
dc.date.available | 2020-11-26T16:52:50Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/79881 | |
dc.description.abstract | Doctoral thesis titled Posibilities of support for teaching a foreign language to pupils with special educational needs at younger school age responds to the need to change the traditional approach in teaching a foreign language to pupils with specific difficulties. The aim is to map the use of a support program designed to support the curriculum in the English language to pupils with special educational needs of younger school age and on the basis of proven support program of applied within normal normal teaching hours to propose recommendations for practical language teaching. Theoretical bases of the current knowledge about specific learning difficulties young learners. Research is based on analysis of identified problem areas and analyzing pupils' acquired knowledge of the English language among pupils research sample, under which the pupils of the experimental group targeted presented support program, which includes elaborate didactic material aiming to promote the adoption of English curriculum. Analysis of the results of the output test of acquired knowledge pupils of the experimental group was focused on mapping the displacement achieved language skills, analyze the level of motivation and activities of pupils. In the end, the support program is evaluated and recommenndations are made arising from... | en_US |
dc.description.abstract | Rigorózní práce s názvem Možnosti podpory osvojování cizího jazyka u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v mladším školním věku reaguje na potřebu změny tradičního přístupu ve výuce cizího jazyka u žáků se specifickými obtížemi. Cílem práce je zmapovat využití metodického programu určeného pro podporu osvojování učiva v anglickém jazyce u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami mladšího školního věku a ověřit přínos metodického programu v praktické výuce. Dílčím cílem je také zhodnocení podpůrného programu při osvojování učiva anglického jazyka a na základě ověřovaného metodického programu aplikovaného v rámci běžných učebních hodin, navržení doporučení pro praktickou jazykovou výuku. Teoretickými východisky jsou současné poznatky o problematice specifických vzdělávacích obtíží žáků mladšího školního věku. Výzkumná část je založena na analýze zjištěných problematických oblastí žáků a analýze osvojených znalostí anglického jazyka u žáků výzkumného vzorku, na základě kterých byl žákům experimentální skupiny cíleně předkládán podpůrný metodický program, jehož součástí je vypracovaný didaktický materiál zaměřený na podporu osvojení učiva anglického jazyka. Analýza výsledků výstupní zkoušky osvojených znalostí žáků experimentální skupiny byla zaměřena na zmapování posunu dosažených jazykových znalostí,... | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | special educational needs | en_US |
dc.subject | specific learning difficulties | en_US |
dc.subject | foreign language | en_US |
dc.subject | English language | en_US |
dc.subject | school age | en_US |
dc.subject | didactic material | en_US |
dc.subject | pupils of experimental group | en_US |
dc.subject | support learning | en_US |
dc.subject | special educational support | en_US |
dc.subject | support measures | en_US |
dc.subject | speciální vzdělávací potřeby | cs_CZ |
dc.subject | specifické vzdělávací obtíže | cs_CZ |
dc.subject | cizí jazyk | cs_CZ |
dc.subject | anglický jazyk | cs_CZ |
dc.subject | mladší školní věk | cs_CZ |
dc.subject | didaktický materiál | cs_CZ |
dc.subject | žáci experimentální skupiny | cs_CZ |
dc.subject | podpora osvojování | cs_CZ |
dc.subject | speciálně pedagogická podpora | cs_CZ |
dc.subject | podpůrná opatření | cs_CZ |
dc.title | Možnosti podpory osvojování cizího jazyka u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v mladším školním věku | cs_CZ |
dc.type | rigorózní práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2016 | |
dcterms.dateAccepted | 2016-09-09 | |
dc.description.department | Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 179046 | |
dc.title.translated | Posibilities of Support for Teaching a Foreign Language to Pupils with Special Educational Needs at Younger School Age | en_US |
dc.contributor.referee | Valešová Malecová, Barbara | |
dc.identifier.aleph | 002103526 | |
thesis.degree.name | PhDr. | |
thesis.degree.level | rigorózní řízení | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Speciální pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Special Education | en_US |
thesis.degree.program | Speciální pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Special Education | en_US |
uk.thesis.type | rigorózní práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Speciální pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Special Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Speciální pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Special Education | en_US |
thesis.grade.cs | Neprospěl/a | cs_CZ |
thesis.grade.en | Fail | en_US |
uk.abstract.cs | Rigorózní práce s názvem Možnosti podpory osvojování cizího jazyka u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v mladším školním věku reaguje na potřebu změny tradičního přístupu ve výuce cizího jazyka u žáků se specifickými obtížemi. Cílem práce je zmapovat využití metodického programu určeného pro podporu osvojování učiva v anglickém jazyce u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami mladšího školního věku a ověřit přínos metodického programu v praktické výuce. Dílčím cílem je také zhodnocení podpůrného programu při osvojování učiva anglického jazyka a na základě ověřovaného metodického programu aplikovaného v rámci běžných učebních hodin, navržení doporučení pro praktickou jazykovou výuku. Teoretickými východisky jsou současné poznatky o problematice specifických vzdělávacích obtíží žáků mladšího školního věku. Výzkumná část je založena na analýze zjištěných problematických oblastí žáků a analýze osvojených znalostí anglického jazyka u žáků výzkumného vzorku, na základě kterých byl žákům experimentální skupiny cíleně předkládán podpůrný metodický program, jehož součástí je vypracovaný didaktický materiál zaměřený na podporu osvojení učiva anglického jazyka. Analýza výsledků výstupní zkoušky osvojených znalostí žáků experimentální skupiny byla zaměřena na zmapování posunu dosažených jazykových znalostí,... | cs_CZ |
uk.abstract.en | Doctoral thesis titled Posibilities of support for teaching a foreign language to pupils with special educational needs at younger school age responds to the need to change the traditional approach in teaching a foreign language to pupils with specific difficulties. The aim is to map the use of a support program designed to support the curriculum in the English language to pupils with special educational needs of younger school age and on the basis of proven support program of applied within normal normal teaching hours to propose recommendations for practical language teaching. Theoretical bases of the current knowledge about specific learning difficulties young learners. Research is based on analysis of identified problem areas and analyzing pupils' acquired knowledge of the English language among pupils research sample, under which the pupils of the experimental group targeted presented support program, which includes elaborate didactic material aiming to promote the adoption of English curriculum. Analysis of the results of the output test of acquired knowledge pupils of the experimental group was focused on mapping the displacement achieved language skills, analyze the level of motivation and activities of pupils. In the end, the support program is evaluated and recommenndations are made arising from... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
thesis.grade.code | N | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990021035260106986 | |