Zobrazit minimální záznam

Use of anchoring vignette method: subjective self-assessment of English language level among pupils at basic schools and multi-year gymnasia
dc.contributor.advisorVoňková, Hana
dc.creatorBeranová, Vlasta
dc.date.accessioned2017-06-01T17:15:25Z
dc.date.available2017-06-01T17:15:25Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/79763
dc.description.abstractNÁZEV: Využití metody ukotvujících vinět: subjektivní hodnocení úrovně anglického jazyka žáků základních škol a osmiletých gymnázií AUTOR: Bc. Vlasta Beranová KATEDRA (ÚSTAV): Katedra pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. RNDr. Hana Voňková, Ph.D. et Ph. D. ABSTRAKT: Úroveň anglického jazyka se převážně zjišťuje pomocí didaktických testů a sebehodnotících otázek. Problémem sebehodnotících otázek však je, že respondenti mohou interpretovat hodnotící škály odlišně. Jejich odpovědi jsou pak neporovnatelné. Metoda ukotvujících vinět přináší řešení. Respondenti odpovídají nejen na sebehodnotící otázku, ale zároveň ohodnotí i hypotetické osoby (ukotvující viněty). Subjektivní hodnocení škály se upraví podle ohodnocených vinět, což zajistí korekci rozdílnosti užívání škály. Tato diplomová práce se zabývá využitím této metody při subjektivním hodnocení úrovně anglického jazyka žáků základních škol a osmiletých gymnázií. V empirické části jsou pak popsány a vyhodnoceny výsledky výzkumu. Jedna kapitola se věnuje samotným vinětám, jejich vývoji a postupu tvoření. Bylo zjištěno, že respondenti vnímají škálu odlišně, hodnocení samotných vinět ukázalo velkou variabilitu a z tohoto důvodu je metoda ukotvujících vinět v sebehodnotících otázkách v oblasti anglického jazyka účelná. V neposlední řadě tato práce dokazuje, že...cs_CZ
dc.description.abstractTITLE: The use of anchoring vignette method: subjective self-assessment of English languge level among pupils at basic schools and multi-year gymnasia AUTHOR: Bc. Vlasta Beranová DEPARTMENT: Department of Education SUPERVISOR: PhDr. RNDr. Hana Voňková, Ph.D. et Ph.D. ABSTRACT: The level of English language is evaluated from the didactic test and self-assessment questions. The problem of the self-assessments is that respondents interpret scale categories differently. Their self-assessments are not comparable. The anchoring vignette method offers a very good solution. Respondents answer a self-assessment question and in the same they have to evaluate hypothetic people (anchoring vignettes). The subjective self-assessment is corrected by differences in their vignette's assessment. This diploma thesis aims at the use of anchoring vignette method: subjective self-assessment of English language level among pupils at basic schools and multi-year gymnasia. In the empirical part the data from a questionnaire survey are presented. In one chapter the anchoring vignettes are described with their development and the way how they were constructed. This thesis proves that students have different usage of the scale and this method is very useful in this field. Also, the corrected self-assessment differs from the original...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectmetoda ukotvujících vinětcs_CZ
dc.subjectsebehodnotící otázkycs_CZ
dc.subjectanglický jazykcs_CZ
dc.subjectžácics_CZ
dc.subjectanchoring vignette methoden_US
dc.subjectsubjective self-essessmenten_US
dc.subjectEnglish langugeen_US
dc.subjectstudentsen_US
dc.titleVyužití metody ukotvujících vinět: subjektivní hodnocení úrovně anglického jazyka žáků základních škol a osmiletých gymnáziícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-09-07
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId147735
dc.title.translatedUse of anchoring vignette method: subjective self-assessment of English language level among pupils at basic schools and multi-year gymnasiaen_US
dc.contributor.refereeZvírotský, Michal
dc.identifier.aleph002025568
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy pedagogika - výchova ke zdravícs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Pedagogy - Health Educationen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy pedagogika - výchova ke zdravícs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Pedagogy - Health Educationen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csNÁZEV: Využití metody ukotvujících vinět: subjektivní hodnocení úrovně anglického jazyka žáků základních škol a osmiletých gymnázií AUTOR: Bc. Vlasta Beranová KATEDRA (ÚSTAV): Katedra pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. RNDr. Hana Voňková, Ph.D. et Ph. D. ABSTRAKT: Úroveň anglického jazyka se převážně zjišťuje pomocí didaktických testů a sebehodnotících otázek. Problémem sebehodnotících otázek však je, že respondenti mohou interpretovat hodnotící škály odlišně. Jejich odpovědi jsou pak neporovnatelné. Metoda ukotvujících vinět přináší řešení. Respondenti odpovídají nejen na sebehodnotící otázku, ale zároveň ohodnotí i hypotetické osoby (ukotvující viněty). Subjektivní hodnocení škály se upraví podle ohodnocených vinět, což zajistí korekci rozdílnosti užívání škály. Tato diplomová práce se zabývá využitím této metody při subjektivním hodnocení úrovně anglického jazyka žáků základních škol a osmiletých gymnázií. V empirické části jsou pak popsány a vyhodnoceny výsledky výzkumu. Jedna kapitola se věnuje samotným vinětám, jejich vývoji a postupu tvoření. Bylo zjištěno, že respondenti vnímají škálu odlišně, hodnocení samotných vinět ukázalo velkou variabilitu a z tohoto důvodu je metoda ukotvujících vinět v sebehodnotících otázkách v oblasti anglického jazyka účelná. V neposlední řadě tato práce dokazuje, že...cs_CZ
uk.abstract.enTITLE: The use of anchoring vignette method: subjective self-assessment of English languge level among pupils at basic schools and multi-year gymnasia AUTHOR: Bc. Vlasta Beranová DEPARTMENT: Department of Education SUPERVISOR: PhDr. RNDr. Hana Voňková, Ph.D. et Ph.D. ABSTRACT: The level of English language is evaluated from the didactic test and self-assessment questions. The problem of the self-assessments is that respondents interpret scale categories differently. Their self-assessments are not comparable. The anchoring vignette method offers a very good solution. Respondents answer a self-assessment question and in the same they have to evaluate hypothetic people (anchoring vignettes). The subjective self-assessment is corrected by differences in their vignette's assessment. This diploma thesis aims at the use of anchoring vignette method: subjective self-assessment of English language level among pupils at basic schools and multi-year gymnasia. In the empirical part the data from a questionnaire survey are presented. In one chapter the anchoring vignettes are described with their development and the way how they were constructed. This thesis proves that students have different usage of the scale and this method is very useful in this field. Also, the corrected self-assessment differs from the original...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990020255680106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV