dc.contributor.advisor | Panská, Šárka | |
dc.creator | Kašparová, Alena | |
dc.date.accessioned | 2017-06-01T16:01:08Z | |
dc.date.available | 2017-06-01T16:01:08Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/79405 | |
dc.description.abstract | Charakteristika práce: Rytmizace pohybu je považována za jeden ze základních předpokladů optimálního provedení pohybu danou technikou. Rozvoj hudebně-pohybových předpokladů, a tedy i rytmického cítění, je proto důležitý již od dětských kategorií. Tyto předpoklady můžeme ovlivňovat vhodným intervenčním programem hudebně-pohybových činností. Dobře zvládnuté rytmicko-pohybové vzorce se podílí, jak na úspěšném osvojování si různých pohybových aktivit, tak na výsledném sportovním výkonu. Cíl práce: Cílem práce je zpracování intervenčního programu zaměřeného na hudebně pohybové činnosti. Tyto činnosti rozvíjí a zdokonalují hudební předpoklady, tedy především rytmické cítění, koordinaci pohybu a schopnost zvládnout provádět hudebně pohybové sestavy u dětí v mladším školním věku. Intervenční program je sestaven z několika oddílů, které obsahují činnosti bez hudby, s hudbou a činnosti s využitím ozvučného náčiní. Metodika: Ve své práci jsem použila empirickou metodu výzkumu, a to testování. Pracovali jsme s experimentální (ES) a kontrolní (KS) skupinou. Obě skupiny absolvovaly vstupní diagnostiku rytmických schopností. Následně na základě diagnostiky, letité praxe a literatury, jsem vytvořila intervenční hudebně-pohybový program na rozvoj a zdokonalení rytmického cítění. Ten prováděla pouze experimentální... | cs_CZ |
dc.description.abstract | Characterization work: The rhythm of the movement is considered one of the basic assumptions of the optimum design movement technique. It develops musical-physical assumptions, and therefore a rhythmic feeling, which is important in children's categories. These assumptions can influence the appropriate intervention program of music and movement activities. Well mastered rhythm and movement patterns contribute to the successful acquisition of a variety of physical activities and sports performance in the final. Objective: The aim of this work is to elaborate an intervention program focused on music and movement activities. These activities develop and enhance music assumptions with mainly a sense of rhythm, coordination of movement and an ability to handle performance music, as well as movement etudes for children of school age. The intervention program is made up of several sections that include activity without music, as well as with music and activities with sounding tools. Methodology: In my work I used empirical method of research - testing. We worked with experimental (EG) and control (CG) group. Both groups underwent input diagnostic rhythmic abilities. Subsequently, on the basis of diagnosis, age-old practice and literature, I created a musical movement intervention program for the... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu | cs_CZ |
dc.subject | hudba | cs_CZ |
dc.subject | rytmus | cs_CZ |
dc.subject | hudebně-pohybové činnosti | cs_CZ |
dc.subject | mladší školní věk | cs_CZ |
dc.subject | diagnostika rytmických předpokladů | cs_CZ |
dc.subject | music | en_US |
dc.subject | rhythm | en_US |
dc.subject | musical and movement activities | en_US |
dc.subject | primary school age | en_US |
dc.subject | diagnostics of rhythmic assumptions | en_US |
dc.title | Rozvoj rytmického cítění prostřednictvím hudebně pohybových cvičení u gymnastek mladšího školního věku | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2016 | |
dcterms.dateAccepted | 2016-09-07 | |
dc.description.department | Gymnastika | cs_CZ |
dc.description.faculty | Fakulta tělesné výchovy a sportu | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Physical Education and Sport | en_US |
dc.identifier.repId | 168650 | |
dc.title.translated | Development a sence of rhythm through musical and movement exercises gymnasts at primary school age | en_US |
dc.contributor.referee | Fričová, Marie | |
dc.identifier.aleph | 002102190 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Tělesná výchova a sport | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Physical Education and Sport | en_US |
thesis.degree.program | Tělesná výchova a sport | cs_CZ |
thesis.degree.program | Physical Education and Sport | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Fakulta tělesné výchovy a sportu::Gymnastika | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Fakulta tělesné výchovy a sportu | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Physical Education and Sport | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FTVS | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Tělesná výchova a sport | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Physical Education and Sport | en_US |
uk.degree-program.cs | Tělesná výchova a sport | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Physical Education and Sport | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Charakteristika práce: Rytmizace pohybu je považována za jeden ze základních předpokladů optimálního provedení pohybu danou technikou. Rozvoj hudebně-pohybových předpokladů, a tedy i rytmického cítění, je proto důležitý již od dětských kategorií. Tyto předpoklady můžeme ovlivňovat vhodným intervenčním programem hudebně-pohybových činností. Dobře zvládnuté rytmicko-pohybové vzorce se podílí, jak na úspěšném osvojování si různých pohybových aktivit, tak na výsledném sportovním výkonu. Cíl práce: Cílem práce je zpracování intervenčního programu zaměřeného na hudebně pohybové činnosti. Tyto činnosti rozvíjí a zdokonalují hudební předpoklady, tedy především rytmické cítění, koordinaci pohybu a schopnost zvládnout provádět hudebně pohybové sestavy u dětí v mladším školním věku. Intervenční program je sestaven z několika oddílů, které obsahují činnosti bez hudby, s hudbou a činnosti s využitím ozvučného náčiní. Metodika: Ve své práci jsem použila empirickou metodu výzkumu, a to testování. Pracovali jsme s experimentální (ES) a kontrolní (KS) skupinou. Obě skupiny absolvovaly vstupní diagnostiku rytmických schopností. Následně na základě diagnostiky, letité praxe a literatury, jsem vytvořila intervenční hudebně-pohybový program na rozvoj a zdokonalení rytmického cítění. Ten prováděla pouze experimentální... | cs_CZ |
uk.abstract.en | Characterization work: The rhythm of the movement is considered one of the basic assumptions of the optimum design movement technique. It develops musical-physical assumptions, and therefore a rhythmic feeling, which is important in children's categories. These assumptions can influence the appropriate intervention program of music and movement activities. Well mastered rhythm and movement patterns contribute to the successful acquisition of a variety of physical activities and sports performance in the final. Objective: The aim of this work is to elaborate an intervention program focused on music and movement activities. These activities develop and enhance music assumptions with mainly a sense of rhythm, coordination of movement and an ability to handle performance music, as well as movement etudes for children of school age. The intervention program is made up of several sections that include activity without music, as well as with music and activities with sounding tools. Methodology: In my work I used empirical method of research - testing. We worked with experimental (EG) and control (CG) group. Both groups underwent input diagnostic rhythmic abilities. Subsequently, on the basis of diagnosis, age-old practice and literature, I created a musical movement intervention program for the... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu, Gymnastika | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990021021900106986 | |