Analýza narušené komunikační schopnosti u dětí při zápisu do běžných základních škol
Analysis of impaired communication ability of children during the process of enrollment into regular elementary schools
rigorózní práce (NEOBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/79197Identifikátory
SIS: 176203
Kolekce
- Kvalifikační práce [18635]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kopečný, Petr
Felcmanová, Lenka
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Speciální pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra speciální pedagogiky
Datum obhajoby
9. 9. 2016
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Neprospěl/a
Klíčová slova (česky)
Odklad povinné školní docházky, dítě v předškolním věku, zápis k povinné školní docházce, školní zralost, složky školní zralostiKlíčová slova (anglicky)
Postponement of compulsory school attendance, child of preschool age, enrollment for compulsory school attendance, school readiness, components of school readinessNÁZEV: Analýza narušené komunikační schopnosti u dětí při zápisu do běžných základních škol ABSTRAKT: Rigorózní práce analyzuje a vyhodnocuje povědomí pracovníků (logopedů, pedagogů na běžných základních školách a pracovníků pedagogicko - psychologických poraden) o problematice narušené komunikační schopnosti u dětí při zápise k povinné školní docházce. Práce je členěna na dvě části. První část je teoretická a zahrnuje zpracování odborné literatury v oboru pedagogiky a speciální pedagogiky. Druhá část je empirická. Orientuje se na rozbor a evaluaci dotazníkového šetření se zaměřením na děti při zápise k povinné školní docházce. Analyzuje nejčastější narušenou komunikační schopnost u dětí a další rizikové oblasti, které se u zápisu nejčastěji objevují. KLÍČOVÁ SLOVA: Odklad povinné školní docházky, dítě v předškolním věku, zápis k povinné školní docházce, školní zralost, složky školní zralosti
TITLE: Analysis of impaired communication ability of children during the process of enrollment into regular elementary schools SUMMARY: The submitted rigorous work analyses and evaluates awareness of speech therapists, educators on ordinary primary schools, and educational - psychological consultants about the issue of impaired communication skills in children during the primary school enrolment. This theses is divided into two parts. The first part being the theory part covering the elaboration of specialised publications in the area of pedagogy and special pedagogy. The second part is empirical. It concentrates on analyses and evaluation of questionnaire research with the focus on children at primary school enrolment. It analyses the most common breached communication skill and further high-risk areas which occur in children at primary school enrolment the most. KEY WORDS: Postponement of compulsory school attendance, child of preschool age, enrollment for compulsory school attendance, school readiness, components of school readiness